ماده ی مخدر جدید به نام « کروکودیل » بسیار وحشتناک / حتما بخوانید!؟

27
ماده ی مخدر جدید به نام « کروکودیل » بسیار وحشتناک / حتما بخوانید!؟

به گزارش گروه اجتماعی زدفان نیوز؛ ماده ی مخدر جدید که  نام « کروکدیل » “Krokdil” را روسی‌ها به این دلیل برای این ماده مخدر انتخاب کردند که مصرف آن باعث می‌شود “پوست بدن” به رنگ سبز در آید و پس از مدتی گوشت بدن به طور کامل پوسیده و متلاشی شده و از بین برود.


اخیرا برخی از کارشناسان حوزه مواد مخدر، نسبت به ماده مخدر جدید و بسیار خطرناکی که ممکن است به کشور ایران هم ورود پیدا کند، هشدار داده‌اند. بنابر گزارش‌های غیررسمی، این ماده مخدر بسیار خطرناک، وارد بازار مصرف کشور شده است، هر چند که تاکنون مقامات رسمی به طور قطعی این موضوع را تایید و یا تکذیب نکرده‌اند.


توصیه می‌شود افرادی که بیماری‌های قلبی دارند و یا سابقه بیماری‌های روحی در پرونده پزشکی خود دارند این گزارش را نخوانند.


این ماده مخدر کشنده و خطرناک که برای اولین بار در کشورهای حوزه سیبری و روسیه شیوع یافته، ” کروکودیل” “Krokodil”نام دارد.


براساس تحقیقات بعمل آمده، کروکودیل، به خاطر تاثیراتی که روی بدن مصرف‌کننده می‌گذارد، خطرناک‌ترین و به‌قولی “دهشتناک‌ترین ماده مخدری” است که تاکنون در جهان شناخته شده است.


تاثیرات ماده ی مخدر کروکودیل

تصویری از تاثیرات مصرف ماده ی مخدر کروکودیل برروی بدن



 ماده ی مخدر کروکودیل چیست؟


“دزومرفین” “Desomorphine”، از مشتقات “ماده مخدر هروئین” است که تاثیرات تسکین و آرام‌بخشی بسیار سریع و قدرتمندی دارد. این ماده مخدر در سال ۱۹۳۲ کشف شد و  قدرت آن ۸ تا ۱۰ برابر قدرت مرفین است.


در ابتدا، دزومرفین در کشور “سوئیس” با برند “پرمونید” “Permonid”، به خاطر واکنش سریع در مواردی مانند “تهوع” و “دپرسیون تنفسی” مورد استفاده قرار می‌گرفت.


در سال ۲۰۱۰، دزومرفین در روسیه به خاطر تولیدات مخفیانه شیوع پیدا کرد. این ماده به راحتی با ترکیب “کودئین”، “ید” و برخی داروها و مواد شیمیایی دیگر قابل تولید است.


نام کروکدیلKrokdil   را روسی‌ها به این دلیل برای این ماده مخدر انتخاب کردند که مصرف آن باعث می‌شود “پوست بدن” به رنگ سبز در آید و پس از مدتی گوشت بدن به طور کامل پوسیده شده و از بین برود.


یکی از دلایلی که این ماده مخدر در حال گسترش سریع در بسیاری از نقاط جهان است، سادگی ساختن آن و دسترسی افراد کم‌ در‌ آمد به آن است.


تخمین زده می‌شود ۱۰۰ هزار نفر در روسیه و ۲۰ هزار نفر در اوکراین به این ماده بسیار خطرناک اعتیاد پیدا کرده‌اند.


مرکز کنترل مواد مخدر روسیه اعلام کرده‌ است که در سه ماه نخست سال ۲۰۱۱ میلادی حدود ۶۵ میلیون دوز از این ماده مخدر در این کشور کشف و توقیف شده است.


اثرات مادهش مخدر کروکودیل

تصویری از تاثیرات مصرف ماده ی مخدر کروکودیل برروی بدن



سوء استفاده از دزومرفین‌های خانگی برای اولین بار در شرق و “مرکز سیبری” در سال ۲۰۰۲ گزارش شد. اما از آن به بعد بلافاصله در روسیه و کشورهای همسایه آن شیوع پیدا کرد.


اولین باری که استعمال این ماده مخدر کشور آمریکا گزارش شد توسط مرکز کنترل “مواد سمی” “Banner Poison Control Center” واقع در “فونیکس آریزونا” بود. در سپتامبر سال ۲۰۱۳٫ در اکتبر سال ۲۰۱۳ موارد بسیاری نیز در شهر ایلینویز مشاهده شد.


آیا کروکودیل به “ایران” هم راه پیدا کرده است؟:


“ستاد مبارزه با مواد مخدر” ورود مخدر “کروکودیل” به بازار را شنیده، اما نه آن را تائید می‌کند و نه رد


“علی علی‌اکبریان”، مدیرکل مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره ورود و مصرف مخدر جدید “کروکودیل” به کشور در اظهار نظری عنوان کرده است که “ورود این مخدر به کشور را نه تائید می‌کنیم و نه رد”.


وی در این‌باره می‌گوید: “شنیده‌ایم چنین مخدری وارد بازار شده، اما وجود آن را نه تائید می‌کنیم و نه رد و این موضوع در دست بررسی و تحقیق است”. شنیده‌ایم این مخدر جدید از دسته “آمفتامین‌”هاست، اما اینکه از کجا وارد کشور شده و آیا صحت دارد یا خیر؟ در دست بررسی است و جزئیات آن را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد”.


در پایان با وجود اینکه ورود خطرناک‌ترین ماده مخدر جهان-کروکودیل- هنوز به ایران تایید نشده است، از مسئولان این حوزه انتظار می‌رود با اطلاع‌رسانی صحیح و به هنگام اقدامات مقتضی را انجام دهند.


فیلم زیر حاوی تصاویری دلخراش و زننده از آثاری است که کروکودیل روی بدن مصرف‌کنندگان خود به جا می‌گذارد.

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب