4 عادت که ظاهر شما را پیر می‌کند.

122

محققان می‌گویند برای آنکه از شر پیری زودرس نجات یابیم، کافی است برخی از عادات‌مان را اصلاح کنیم. در اینجا به 4 عادتی که می‌تواند پیری زودرس بیاورد اشاره می‌کنیم.


برخی عاداتی که داریم می‌توانند سبب پیری زودتر 4 عادت که ظاهر شما را پیر می‌کند.ظاهر ما شوند.برای پیری 2 دلیل عمده وجود دارد. تحقیقات روی دوقلوها نشان داده پیری یا ارثی است یا به دلیل فاکتورهای محیطی است. به عبارت ساده‌تر کسانی که پیرتر از سن خود به نظر می‌رسند، استرس و انتخاب‌های اشتباهی داشته‌اند که رد پیری را بر چهره آنها بر جای گذاشته است.


1) رژیم‌های یویو:
کم و زیاد کردن مکرر وزن می‌تواند سبب پیری زودرس شده و آثار خود را بر چهره نمایان سازد. طبق مقاله‌ای که در مجله Daily mail چاپ انگلیس منتشر شد رژیم یویو با تخریب بافت نگه‌دارنده پوست صورت می‌تواند فرم آن را تغییر داده و سبب پیری سریع‌تر آن شود. توصیه ما به شما این است که وزن خود را بعد از کاهش دادن و به حد تناسب رساندن ثابت نگه دارید و با تغذیه درست و انجام تمرینات بدنی از کم و زیاد شدن مداوم آن پیشگیری کنید
 


۲) سبک زندگی نامناسب
بررسی دیگری روی دوقلوهای همسان نشان داده است حتی نوع عادات زندگی روزانه می‌‌تواند بر ظاهر افراد تاثیر بگذارد. افرادی که برای مدت طولانی عادت به کشیدن سیگار دارند، زیاد زیر نور آفتاب کار می‌کنند، قرص‌های ضدافسردگی مصرف می‌کنند یا اهل نوشیدن مشروبات الکلی هستند، پیرتر از سایر به نظر می‌رسند.
 
3) استرس:
به گفته محققان، طلاق، مرگ یکی از عزیزان، انجام حرفه‌ای که به آن علاقه نداریم و غم و غصه می‌تواند ظاهر انسان‌ها را پیر کند. استرس نه تنها سبب بروز چین و چروک روی پوست می‌شود بلکه عامل بروز آکنه، شکستگی ناخن‌ها، ریزش مو و... است. بررسی‌ها نشان داده انسان‌هایی که در زندگی با استرس بالا روبه‌روی هستند معمولا به پوست خود توجهی ندارند و همین موضوع وضعیت را بدتر می‌کند. تحقیقاتی که روی 58 زن 20 تا 50 ساله انجام شده نشان داده زنانی که استرس بالاتری دارند مثلا یکی از فرزندان آنها به بیماری سختی دچار است معمولا 10 سال پیرتر از آنچه هستند به نظر می‌رسند. توصیه ما به شما این است که تا حد ممکن از محیط‌های استرس‌زا دور باشید. شغلی را انتخاب کنید که دوست دارید و به رویدادهای زندگی نگاه مثبتی بیندازید. به جای غصه خوردن می‌توانید خوب فکر کنید تا راه‌حل مناسبی برای مشکلات بیابید.


4) مصرف بالای قندها:
قندی که مصرف می‌کنیم در بدن ما به گلوکز تبدیل می‌شود. این گلوکز وقتی درون خون وارد می‌شود به پروتئین بافت‌های پوستی متصل شده و مولکول جدیدی را ایجاد می‌کند که اثر منفی بر کلاژن و حالت کششی پوست داشته و می‌تواند سبب شلی و افتادگی پوست شود. توصیه ما به شما این است که از مصرف مواد غذایی قندی به ویژه مواد غذایی تغییر شکل یافته که حاوی قندهای پنهان هستند پرهیز کنید.

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب