59

 «خرمالو» سرشار از آب و بتاکاروتن است ، چنانچه اين ويتامين به مقدار کافي به بدن نرسد، نه تنها قدرت بينايي کم مي شود بلکه باعث خشن شدن پوست و شکننده شدن ناخن و موها و افت در ميزان هوش و سلامت بدن مي شود.

خرمالو داراي مقادير قابل توجهي ويتامين هاي C ، B3 ، B2 و B1 است، در ضمن اين ميوه داراي مواد معدني ضروري براي بدن مانند کلسيم، گوگرد، آهن، فسفر و پتاسيم و مقداري نيز سلولز است.

 بخش گوشتي اين ميوه محتوي مقدار زيادي فيبر، مواد آنتي اکسيداني همچون تانن، فنول، ليکوپن، لوتئين، مواد قندي، پکتين و اسيد مي باشد. عمده ترين اسيدهايي که در اين ميوه وجود دارد، اسيد ماليک و اسيد تارتاريک و اسيد سيتريک است.

 خرمالو به دليل دارا بودن مواد معدني، براي رشد و نمو بسيار مفيد شناخته شده است و آهن موجود در آن عنصر اصلي خونسازي و پتاسيم موجود در آن اشتهاآور و شست و شو دهنده کليه و کبد مي باشد، با وجود عناصري همچون پتاسيم و منيزيم در اين ميوه، خرمالو کلسترول بد و فشار خون را نيز کاهش مي دهد به همين دليل اين ميوه براي سلامتي بيماران قلبي و افراد داراي چربي و فشار خون بالا بسيار مفيد است. از طرفي به دليل دارا بودن پکتين که يکي از انواع فيبرهاي محلول در آب است، باعث کاهش چربي هاي خون مي شود.

پست های اخیر از دکتر رودابه هیرمن پورـ پوست :
 تعريق بيش از حد يا هايپرهيدروزیس ( hyperhidrosis )
دکتر رودابه هیرمن پورـ پوست 1397.05.01
 گودی و تیرگی زیر چشم
دکتر رودابه هیرمن پورـ پوست 1397.04.30
 پاک کردن تاتو
دکتر رودابه هیرمن پورـ پوست 1393.08.09
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب