ورود یک ماده مخدر جدید و خطرناک به بازار مصرف !!!

113


•اسپایس خطرناکتر از حشیش و کوکایین است.


•تاثیر این ماده مخدر 200 برابر ماری جوانا ارزیابی شده است


5 ژانویه 2012 (emaratalyoum) – پلیس دبی در سال گذشته نوع جدیدی از مواد مخدر صناعی را رصد نمود که در جداول مواد مخدر بین المللی وارد نشده است. این نوع مواد مخدر در جهان با نام 'اسپایس' معروف است. 
کارشناسان نسبت به تاثیر مخرب این نوع ماده مخدر هشدار داده اند. کارشناسان می گویند تاثیر این نوع ماده مخدر از تاثیر مواد مخدر طراحی شده یا مشابه مانند حشیش و کوکایین بیشتر است. تاثیر این ماده مخدر 200 برابر ماری جوانا ارزیابی شده است.
ماده مخدر دیگری که در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از جمله امارات رایج است ترامادول می باشد که یکی از انواع مواد مخدری است که از سوی برخی برای تسکین دردهای متوسط تا شدید مورد استفاده قرار می گیرد لیکن می تواند با دوز بالا به عنوان یک ماده مخدر توسط معتاد به مصرف برسد. 
کارشناسان برای جلوگیری از عوارض و اثرات جانبی مصرف ترامادول نسبت به مصرف آن هشدار داده اند و گفته اند ترامادول یکی از مسکن های مشتق از تریاک است که در درمان دردهای حاد یا مزمن از جمله درد بعد از عمل و درد ناشی از زایمان و سزارین ، و درد ناشی از بیماری های دیگر از جمله سرطان مورد استفاده قرار می گیرد. 
مصرف ترامادول با دوز بیش از حد در مواردی منجر به مرگ شده است. مصرف بیش از حد ترامادول باعث نارسایی تنفسی، کما و تشنج ، ضربان قلب کند و فشار خون پایین و ایست قلبی و مرگ می شود.
همچنین مشخص شده است که برخی از جوانانی که به استفاده از دوز (ترامادول) می پردازند برای درمان ناتوانی جنسی و انزال زودرس آنرا مصرف می کنند که این امر ممکن است به ابتلا به اعتیاد منجر شود.
پیش از این، سرلشگر عبد جلیل مهدی اسماوی، مدیر کل اداره مبارزه با مواد مخدر پلیس دبی با اشاره به عدم درج برخی انواع قرص های مخدر در میان مواد ممنوع شده توسط قانون، گفته بود مصرف این قرص ها بین جوانان شیوع یافته است و خرید آنها در داروخانه ها آسان است. وی در توضیح این نوع قرص های مخدر گفت این قرص ها از جمله مواد مخدر جدیدی هستند که مصرف آنها بین جوان شایع شده است و لازم است که محدودیت های قانونی برای عرضه آن در بازار اعمال شود.
داروهای صناعی که پایه آنها را مواد شیمیایی تشکیل می دهد اخیرا به صورت قرص های دارویی مانند کاپتاگون، ترامادول، کیمدرین، آرتین و سایر قرص های مخدر در بازار عرضه می شود.


 



منبع خبر: اداره کل مقابله با عرضه


برگرفته از سایت ستاد مبارزه با مواد مخدر


 


 

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب