بیماری های مردانه عوامل مرگ و میر آقایان در جهان !!!

67

 


بیماری هایی که جان مردان را می گیرد!!!


هر ساله این بیماری ها جان بسیاری از مردان را در سرار جهان می گیرد و مردان جوان و میانسال را قربانی خود می کند در این مطلب این بیماری های و راههای پیشگیری از آنها را بیان کرده ایم


 


بیماری‌های زیر بسیار جدی بوده اما خبر خوب این‌که بیشتر آنها قابل پیشگیری‌ است.


1) بیماری‌های قلبی: در بعضی از کشورها سکته قلبی عامل یک‌ پنجم مرگ‌ و‌میر سالانه مردان است. اگر ۴۰ ساله یا بالاتر هستید، چاقی و اضافه وزن دارید، فشار خون و کلسترول‌تان بالاست، سیگار می‌کشید یا سابقه خانوادگی دارید سعی کنید سبک زندگی‌تان را تغییر دهید


2) فشار خون بالا: بسیاری از مردان سال‌ها به فشار خون مبتلا هستند بدون آن‌که خودشان هم متوجه شوند. در تمام این مدت فشار خون بالا به رگ‌ها آسیب می‌رساند. چکاپ کامل سالانه را فراموش نکنید.


3) کلسترول بالا: با توجه به رژیم غذایی مردان، خطر داشتن کلسترول بالا از اوایل ۲۰ سالگی شروع می‌شود. بنابراین رژیم غذایی سالم داشته باشید تا همیشه یک قدم از کلسترول پیش بیفتید.


4) سکته مغزی: چهارمین عامل مرگ‌ و‌میر در مردان است ولی بیشتر مردان حتی یکی از علائم آن را نمی‌شناسند. اقدام به موقع کلید نجات است.


5) دیابت: دیابت کم‌کم به مد روز زندگی تبدیل شده است، سعی کنید این بار از مد روز کاملا عقب بمانید، پشیمان نمی‌شوید. عوامل به وجود آورنده یا تسریع‌کننده دیابت را بشناسید و از آنها دوری کنید.


6) سرطان ریه: بیماری‌ای که حتی به اسطوره‌ها نیز رحم نمی‌کند. بیشترین آمار مرگ و میر ناشی از سرطان در مردان بر اثر سرطان ریه صورت می‌گیرد، اما بیشتر آنها قابل پیشگیری است… عجب! هنوز سیگارتان را خاموش نکرده‌اید؟


7) سرطان روده بزرگ: خبر بد این‌که این سرطان دومین عامل مرگ‌ و‌میر ناشی از سرطان در مردان است؛ خبر خوب این‌که قابل پیشگیری است و اگر در مراحل اولیه تشخیص داده شود احتمال درمان مردان نسبت به زنان بالاتر است.


8) سرطان پروستات: غده پروستات شایع‌ترین عامل سرطان در مردان است. سالانه ۳۵هزار نفر به این بیماری مبتلا می‌شوند که ۷۰ درصد آن در سنین بالای ۶۵ سال رخ می‌دهد ولی پژوهش‌ها نشان داده است ۶۰ درصد مردان علائم آن را نمی‌شناند


9) افسردگی: مردان معمولا این مشکل را انکار می‌کنند، اما بیماری افسردگی در مردان بسیار جدی است. خودکشی هشتمین عامل مرگ و میر در مردان است. از آنجا که نشانه‌های آن در مردان با زنان متفاوت است معمولا نادیده گرفته شده و درمان نمی‌شود.


10) آلزایمر: از فراموش کردن مسائل ساده و روزمره مانند شماره تلفن یا اسامی افراد شروع می‌شود و به مشکلات زبانی، خلقی و رفتاری ختم می‌شود. یک نفر از هر ۱۴ مرد بالای ۶۵ سال و یک نفر از هر شش مرد بالای ۸۰ سال به آن مبتلا می‌شوند

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب