خوراکی های ضد فسردگی

78

خوراکی های ضد فسردگی


-*- ماهی قزل آلا و ماهی به طور کلی ،منبع شگفت انگیز از هر دو تغذیه و شادی است . این در درجه اول به دلیل غلظت بالایی از اسیدهای چرب امگا 3 ، که می تواند خلق و خوی خود را بهبود بخشد و کاهش افسردگی موثر است .


-*- اکثر انواع ماهی ها حاوی همه ی ویتامین های مهم B هستند، بویژه انواع ضد استرس آن يعني B6 و B12. در واقع ویتامین B12 یکی از مهمترین ویتامین هایی است که در ترکیبات شیمیایی مغز، عامل شادی بخش سروتونین تولید می کند. کمبود این ویتامین حتی ممکن است به افسردگی نیز منجر شود.


-*- کپسول روغن ماهی برای دوز روزانه خود راسرشار از امگا 3 است .

-*- اسفناج ضد افسردگی و خستگی است و خاصیت بسیار عجیبی دارد تا شما را سرحال و زنده سازد.

-*- علاوه بر داشتن فراوانی از مواد مغذی ، شیر نیز می تواند نقش مهمی در حالات ما بازی کند. اولین بار است با توجه به آن که حاوی ید ، مهم است که برای عملکرد مناسب تیروئید است و سبب سلامتی و شادی است .
شکلات نیز سبب شادی است مواد داخل شکلات ضد درد است و ضد افسردگی .پس هر روز کمی شکلات بخورید.

-*- عسل نیز می تواند تاثیر مثبتی بر خلق و خوی خود را داشته باشد. دلیل این است که حاوی کامفرول و کوئرستین، مواد شیمیایی که باعث کاهش التهاب در مغز و در نتیجه کمک می کند تا شما دچار افسردگی نشوید .

-*- پاستا سبب خوش خلقی میشود چرا که منبع کربوهیدرات هاست .از این رو این غذارا در برنامه غذایی خود قرار دهید .
بعضی از میوه ها به طور مستقیم حاوی مواد شادی بخش است و کمبود برخی مواد که حاوی اسید چرب امگا 3 است ، مانند ماهی و غذاهای دریایی باعث افزایش رخوت و خمودگی و کسالت می شود. نکته این جاست که تاکنون نقش افزایش مصرف اسیدهای چرب امگا 3 در بروز شادی ثابت نشده اما ثابت شده است که کمبود آن به رخوت و کسالت منجر می شود.

-*- بنابراین مصرف متعادل این اسیدهای چرب را به همه مردم توصیه می کنیم.هم چنین کمبود منیزیم، مس و منگنز در بروز افسردگی نقش دارد با این حال مصرف بیش از اندازه آن باعث شادی نمی شود.

-*- مصرف زیاد قندهایی که «پلی فنل » دارد مثل زغال اخته، توت و تمشک جنگلی هم با احساس شادی ارتباط دارد. به طور کلی میوه هایی که رنگدانه بنفش دارد، بسیار مفید و شادی بخش است.


-*- یادتان باشد تغذیه فقط برای زندگی کردن نیست بلکه برای بهتر زیستن است .
-*- برای اینکه بیشتر بدانید این مطالب نیز خالی از لطف نیست
-*- از ميوه هاي شادي بخش مي توان گلابي را نام برد. گلابي رنگ رخساره را باز كرده و نشاط آور بوده و بي حوصلگي و غم و غصه را نيز بر طرف مي كندو تاکید زیادی به خوردنش شده است .
-*- طالبی یکی از منابع سرشار از ویتامین C است که بسیار به از بین بردن استرس و فشارهای روحی کمک می کند. در واقع استرس برای ساعت های متمادی میزای ویتامین C را در غده ی آدرنال کاهش می دهد و به همین خاطر بهتر است از مواد غذایی حاوی ویتامین C استفاده شود. پـنـیـر هـم که یکی از منابع خوب ویتامین B2 و B12 است و ترکیب آن با طالبی برای صبحانه یا غذاهای میان وعده ای م یتواند استرستان را کاهش دهد.

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب