مفیدترین مواد غذایی برای خانم ها

59

مفیدترین مواد غذایی برای خانم ها 


L134841360350 مفیدترین مواد غذایی برای خانم ها


 در اینجا ۱۰ گروه از مواد غذایی را برایتان نام برده ایم که جزء پرانرژِی ترین مواد غذایی برای تمامی خانم ها و در تمامی سنین می باشد که قطعا شما هم می توانید از این رهنمودها بهره مند شوید.


پنیر پارمیسان برای تقویت استخوان
کلسیم عنصر اساسی و اصلی برای خانم ها و برای جلوگیری از پوکی استخوان می باشد. ماست و شیر بدون چربی هم خوب است ، اما چه کسی اینها را سه بار در روز مصرف می کند؟ حدود ۳۴۰ میلی گرم کلسیم در هر گرم از پنیر پارمیسان وجود دارد  – در مقایسه با پنیر چدار یا سوئیس که در هر گرم آن حدود ۲۰۰ میلی گرم کلسیم وجود دارد- در حالی که روزانه شما باید حدود ۱۰۰۰ میلی گرم کلسیم را در بدن خود ذخیره کنید.


url 300x199 مفیدترین مواد غذایی برای خانم ها


سیب برای تقویت سیستم ایمنی بدن
لذیذ و شیرین ، سیب غنی از کوئرستین، که یک آنتی اکسیدان است که می تواند توانایی مبارزه بدن خانم ها در مقابله با بیماری ها را تقویت کند. در یک مطالعه از دانشگاه ایالتی آپالاچی ، طی یک دوره ی دو هفته ای فقط ۵ درصد از کسانی که سیب می خورند با عفونت های تنفسی مواجه شدند، این در حالی است که در مقایسه حدود ۴۵ درصد از کسانی که سیب نمی خورند با این بیماری ها مواجه می شوند.


657725 eshppTzH 300x284 مفیدترین مواد غذایی برای 
خانم ها


عدس حاوی آهن
علاوه بر آنکه کم کالری است در حدود ۳۰ درصد از آهن روزانه در هر پیمانه از عدس پخته شده تامین می شود. حدود ۱۲ درصد از زنان جوان ، ذخیره ی آهن بدنشان کم می باشد- که این منجر به کم خونی خواهد شد. یک مطالعه نشان می دهد که حتی زنانی که فقر آهن ( کم خونی ) دارند، در آزمون های مهارتی از کسانی که از سطح نرمالی از آهن برخوردار هستند انرژی کمتری دارند.75464601594343208937 
300x225 مفیدترین مواد غذایی برای خانم ها


کلم بروکلی از بین برنده ی چین و چروک
یک فنجان کلم بروکلی ۱۰۰ درصد از ویتامین C بدن که یک عنصرحیاتی برای تولید کلاژن ، که برای تقویت پوست می باشد را تامین می کند. تامی لاکاتوش شامس می گوید : کلم بروکلی همچنین غنی از بتا کاروتن است، که در بدن تبدیل به ویتامین A می شود و این ویتامین به گردش سلولی کمک می کند و سلول های قدیمی پوست را با سلول های تازه جایگزین می کند.


IMG15195883 300x225 مفیدترین مواد غذایی برای خانم 
ها


سیب زمینی حاوی کربوهیدرات سالم
سیب زمینی حاوی یک ترکیب ضد چربی به نام نشاسته است که به تعادل وزن کمک خواهد کرد . در یک عدد از سیب زمینی که حدود ۱۰۰ کالری داشته باشد  پتاسیم بیشتری نسبت به یک موز با همین مقدار کالری وجود دارد. سیب زمینی هم چنین کمک می کند تا با بیماری های قلبی مبارزه شود و در پائین نگهداشتن فشار خون هم تاثیر زیادی می گذارد.


potatoes 3 300x199 مفیدترین مواد غذایی برای خانم 
ها


اسفناج حاوی مواد مغذی
این برگ سبز سرشار از ویتامین K است و همچنین حاوی کلسیم و منیزیم می باشد- یک دسته کوچک از آن کمک زیادی به کاهش سرعت از بین رفتن استخوان ها می کند وبه مانند  فولات که به خاطر داشتن ویتامین B از نقص سیستم عصبی جنین جلوگیری می کند، این ماده ی غذایی هم همین گونه عمل می کند و هر پیمانه از آن حدود ۷ کالری دارد.


apinaj 300x225 مفیدترین مواد غذایی برای خانم ها


شکلات سیاه در مبارزه با استرس و بیماری های ترس
محققان اروپایی متوجه شده اند که زنانی که روزانه یک گرم و نیم شکلات سیاه که در حدود ۲۰۰ کالری دارد مصرف می کنند  در کمتر از دو هفته هورمون استرس که کورتیزول می باشد را از دست می دهند .کورتیزول باعث  افزایش موقت فشار خون و میزان زیاد آن به طور متداوم خطر ابتلا به افسردگی ، چاقی ، بیماری های قلبی را افزایش می دهد.


dark chocolate 300x216 مفیدترین مواد غذایی برای 
خانم ها


قارچ مبارزه با سرطان آنتی اکسیدان ها
یکی از مطالعات نشان داده است که زنانی که تنها یک سوم گرم قارچ خام در روز می خوردند  ۶۴ درصد خطر ابتلا به سرطان پستان در آنها کاهش می یابد . تحقیقات دیگر نشان می دهد که قارچ باعث کاهش اثرات آروماتاز که یک پروتئینی است که به تولید استروژن که یک عامل مهم در سرطان پستان است می شود.


46184911742200140345 300x270 مفیدترین مواد غذایی 
برای خانم ها


ماهی ساردین در مبارزه با بیماری های قلبی
این ماهی کمی تند است ، اما منبع خوبی از امگا ۳ است که باعث کاهش التهاب می شود و منجر به جلوگیری از انسداد عروق می شود. این ماهی همچنین از لخته شدن خون که باعث حمله قلبی و سکته مغزی می شود پیشگیری می کند و رگ های خون را انعطاف پذیر نگه میدارد. سه گرم ماهی ساردین در حدود ۱٫۳ گرم امگا ۳ دارد که هر خانمی روزانه حدود ۱ گرم نیاز به امگا ۳ دارد.


sardines jpg 034615 300x222 مفیدترین مواد غذایی 
برای خانم ها


آووکادو
آووکادو دارای درصد بالایی از چربی اشباع نشده است که ثابت شده است که کمک زیادی به کاهش وزن خواهد کرد. در یک مطالعه نشان داده شده است که  زنانی که در حدود ۲۳ درصد از کالری روزانه خود را با خوردن آووکادو بدست می آورند بازهم  حدود ۵ کیلو از این وزن اصافی در شکم آنها کمتر از کسانی است که در رژیم غذایی از مواد غذایی حاوی چربی اشباع شده مصرف می کنند.


zano 300x242 مفیدترین مواد غذایی برای خانم ها


 

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب