11 مورد زندگی زناشویی تان را تهدید می کند

34


توصیه به زوج های جوان این است كه زیاد سخت نگیرید. هیچ گاه به خود اجازه ندهید كه فكر طلاق به ذهنتان خطور كند. حتی در بحرانی ترین لحظات زندگی و در اوج كشمكش ها و اختلاف های زناشویی، طلاق تنها راه حل نیست. مطمئن باشید كه پس از طلاق مشكلات و سختی های زیادی انتظارتان را می كشد.


هر یك از نكات زیر می تواند زندگی زناشویی را به بن بست بكشاند:


1 - تعهد بیش از اندازه


تعهد بیش از اندازه و خستگی جسمی و روحی


این مشكل در زوج های جوانی كه در مدرسه یا دانشگاه تحصیل می كنند یا تازه در جایی استخدام شده اند بیشتر به چشم می خورد. حتی الامكان سعی كنید اوایل ازدواج به دانشگاه بروید، كار تمام وقت داشته باشید، صاحب فرزندی شوید، خانه بسازید یا كار و كاسبی جدیدی راه بیندازید. این كارها مشكلات و سختی های زیادی به همراه دارد و بسیاری از زوج های جوانی كه با این مشكلات روبه رو می شوند، پس از آن كه ازدواجشان با شكست مواجه می شود با تعجب از خود می پرسند: « چرا چنین اتفاقی افتاد ؟ »


مسئولیت و مشغله زیاد باعث می شود كه زن و شوهر فرصت كمی برای همدیگر داشته باشند و بنابراین فاصله آنها روز به روز افزایش می یابد و زمانی می رسد كه برای هم مثل دو غریبه هستند، پس سعی كنید در اوایل ازدواج، برای خود، كار و دردسر نتراشید و وقت بیشتری را با هم بگذرانید تا همدیگر را بیشتر بشناسید.


2 - صورت حساب های بالا


صورت حساب های بالا و بحث بر سر نحوه خرج كردن پول


اجناس مصرفی خود را با پول نقد خریداری كنید، در غیر این صورت آنها را به صورت قسطی نخرید. تمام پولتان را برای خرید خانه یا اتومبیل كه استطاعت خرید آن را دارید خرج نكنید. همیشه مقداری از پولتان را برای روز مبادا پس انداز كنید و با آن به سفرهای كوتاه بروید و اگر صاحب فرزندی هستید، آن را برای مواقع ضروری كنار بگذارید. سعی كنید درآمدتان را عاقلانه و درست خرج كنید.


3 - خودپسندی


در جهان دو گروه از مردم وجود دارند، افراد بخشنده و افراد گیرنده


ازدواج دو نفر بخشنده می تواند یك مسئله رضایت بخش و خوشایند برای هر دو طرف باشد، بین دو نفر بخشنده و گیرنده همیشه اصطكاك وجود دارد، اما دو نفر گیرنده در عرض شش هفته زندگی مشترك، به جان هم می افتند و دمار از زندگی هم درمی آورند. خودپسندی و خودخواهی، ازدواج را به ورطه نابودی می كشاند.


4 - دخالت والدین


اگر زن یا شوهر به طور كامل از والدینشان جدا نشوند، احتمال بروز مشكل در زندگی زناشویی آنها وجود خواهد داشت. بعضی از والدین دوست ندارند فرزندشان پس از ازدواج از آنها دور شود و ترجیح می دهند كه در كنارشان زندگی كند. آنها به این مسئله توجه ندارند كه در این صورت ممكن است باعث به وجود آوردن مشكل در زندگی مشترك فرزندشان شوند.


5 - توقعات زیاد و بی جا


بسیاری از زوجین انتظار دارند كه پس از ازدواج وارد یك سرزمین پر از شادی و خوشبختی شوند. آنها همیشه رویای قصر پریان را در سر می پرورانند، غافل از این كه گاهی اوقات در زندگی زناشویی مشكلاتی پیش می آید كه عرصه زندگی آنها را تنگ می كند.


6 - بحث و جدل


سخن ما با كسانی است كه فضای خانه را با بحث و دعواهای خود مسموم می كنند و باعث رنجش و نگرانی طرف مقابل خود می شوند و او را از ادامه زندگی مشترك دلسرد می كنند. بدبینی و حسادت، یكی از علل ایجاد جر و بحث زوجین است و خودبینی عامل دیگری است كه باعث آزار رساندن به طرف مقابل می شود.


7 - اعتیاد


اعتیاد نه تنها باعث از هم پاشیدن زندگی مشترك می شود بلكه فرد را نیز از بین می برد. همیشه از مواد مخدر و مشروبات الكلی دوری كنید.


8 - خیانت و بی وفایی نسبت به همسر


ازدواج، پیمان و تعهد بین دو نفر است و آنها را متعهد می سازد كه تا آخر عمر به هم وفادار بمانند و در غم و شادی های زندگی، شریك یكدیگر باشند. متأسفانه بعضی از همسران به این تعهد پایدار نمی مانند و پس از مدتی از جاده درستی منحرف می شوند و به همسرشان خیانت می كنند و با این كار كتاب زندگی مشتركشان را برای همیشه می بندند.


9 - شكست در كار و تجارت


این مسئله به خصوص در مردان بسیار به چشم می خورد. اضطراب و نگرانی كه به دنبال این شكست ایجاد می شود، باعث آشفته كردن كانون خانواده می شود.


10 - موفقیت در تجارت و كسب و كار


شاید خطر موفق شدن در تجارت یا به اصطلاح یك شبه پولدارشدن بیشتر از شكست در تجارت باشد. گاهی اوقات، ثروت یكباره ای كه به طرف خانواده ها سرازیر می شود باعث دور شدن آنها از یكدیگر و منجر به مرگ زندگی مشترك می شود.


11 - ازدواج در سنین پایین


آمار طلاق در بین دخترانی كه در سنین 17- 14 سالگی ازدواج می كنند دو برابر بیشتر از دخترانی است كه در سنین 19-18 سالگی ازدواج می كنند و نیز كسانی كه در سنین 19- 18 سالگی ازدواج می كنند، 75 برابر بیشتر از كسانی كه در سنین 20 سالگی پیمان زناشویی می بندند به دادگاه های طلاق قدم می گذارند. این آمار نشان می دهد كه فشار ناشی از اضطراب و هیجان های دوران نوجوانی با مشكلات زندگی مشترك در هم می آمیزد و خیلی زود زن و شوهر را به پای میز طلاق می كشاند.

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب