فواید روغن نارگیل برای سلامتی

104


   به گزارش زیرمیزی،فواید روغن نارگیل شامل مراقبت از مو، پوست، از بین بردن استرس، حفظ سطح کلسترول، کاهش وزن، ارتقاء وضعیت ایمنی بدن، بهبود گوارش و متابولیسم، رفع مشکلات کلیوی، بیماری‌های قلبی، فشارخون بالا، دیابت، HIV و سرطان، سلامت دندان‌ها و تقویت استخوان‌ها می‌باشد…

 


این فواید روغن نارگیل به علت وجود اسید لائوریک، کاپریک و کاپریلیک موجود در آن و خواص ضدمیکروب، ضدقارچ، ضدباکتری، آرامش‌بخش و از این قبیل است.
 



اسید لائوریک چطور توسط بدن مصرف می‌شود؟


بدن انسان اسید لائوریک را به مونولائورین تبدیل می‌کند که گفته می‌شود به مقابله با ویروس‌ها و باکتری‌های مسبب بیماری‌هایی مثل تبخال، آنفولانزا، سیتومگالوویروس و حتی HIV کمک می‌کند. همچنین به از بین بردن باکتری‌های مضر مثل مونوسیتوژن‌های لیستریا و هلیوباکتر پیلوری و تک‌یاخته‌های مضر مثل ژیاردیا لامبلیا کمک می‌کند. درنتیجه این فواید مختلف برای سلامتی، بااینکه هنوز مکانیسم عمل روغن نارگیل شناخته نشده است، اما به طور گسترده در پزشکی سنتی هندی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. مرکز تحقیقات نارگیل، گزارشات متعددی از تحقیقات علمی انجام گرفته بر روی روغن نارگیل ارائه داده است.


قبل از اینکه به سراغ فواید روغن نارگیل برویم، اجازه بدهید ترکیبات آن را بررسی کنیم.
 



ترکیبات روغن نارگیل


روغن نارگیل از بیش از نود درصد روغن اشباع تشکیل شده است (نترسید! اول تا آخر مطلب را بخوانید. ممکن است نظرتان عوض شود) و همچنین از چند اسید چرب غیراشباع مثل اسیدهای چرب غیراشباع مونو و پلی تشکیل شده است. اجازه بدهید آن را جزئی‌تر بررسی کنیم.


* اسیدهای چرب اشباع: اکثر آنها تری‌گلیسیریدهای زنجیره متوسط هستند که می‌بایست خوب جذب شوند. اسید لائوریک فاکتور اصلی در آن است که بیش از چهل درصد آن را تشکیل داده است و پس از آن اسید کاپریک، اسید کاپریلیک، اسید میریستیک و پالمیتیک قرار دارند.


* اسیدهای چرب غیراشباع مونو: اسید لینولئیک.


* اسیدهای چرب غیراشباع پلی: اسید اولئیک.


* پلی‌فنول‌ها: اسید گالیک که اسید فنولیک است. این پلی‌فنول‌ها مسئول رایحه و مزه روغن نارگیل می‌باشند و روغن نارگیل خالص سرشار از آن است.


* مشتقات خاص از اسیدهای چرب مثل بتائین، اتانولامید، اتوکسیلات، استرهای چرب، پلی‌سوربات‌های چرب، مونوگلیسریدها و پلیول استرها.


* کلریدهای چرب، الکل سولفات چرب و الکل اتر سولفات چرب که همه مشتقات الکل‌های چرب هستند.

* ویتامین E و K و موادمعدنی مثل آهن.

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب