مراقبتهای پوستی برای سنین مختلف

105

مراقبتهای پوستی برای سنین مختلف


25255.jpg


مراقبت‌های شبانه:


هم دكتر شامبن و هم دكتر هیرش معتقدند كه یك رتینوئید نسخه شده بهترین گزینه است. چنین تركیبی لكه‌های قهوه‌ای را كاهش داده، پوسته‌ریزی و تولید كلان‌ژن را افزایش می‌دهد، هم‌چنین باعث افزایش ضخامت اپیدرم شده و می‌تواند آسیب‌های پیش سرطانی ناشی از تشعشع آفتاب را از میان ببرد. اگر پوست شما تحمل استفاده از رتینوئید به‌طور روزانه را ندارد، می‌توانید از آن به‌طور یك شب در میان استفاده نمایید.


 

برنامه شكست ناپذیر شما: در سنین 50 سالگی


حتی فكر بازنشته كردن خود از مراقبت‌های پوستی را به ذهنتان راه ندهید!


هرگز برای جلوگیری از صدمات ناشی از تشعشع آفتاب، یا برای قطع سیر پیش‌رفت آسیب‌های پیشین دیر نیست. چرخه‌ی بازسازی سلولی كند است، از این رو مهم‌ترن تغییری كه شما متوجه آن خواهید شد خشكی و كاهش الاستیسیته‌ی پوستتان خواهد بود. خطوط و چین و چروك‌های پوست شما حتی پس از لبخند یا چشمك زدن هم‌چنان باقی می‌مانند؛ حفره‌های پوستتان خصوصاً در ناحیه‌ی گونه‌ها و روی بینی واضح‌تر می‌شوند. پوست شما مستعد بروز ورید‌های عنكبوتی شكل، افزایش رنگدانه (لكه‌های ناشی از سن) و لكه‌های پیش سرطانی به دنبال آسیب‌‌های تشعشع آفتاب خواهد بود.


زمانی كه به دهه‌های 60 و 70 سالگی‌تان پا می‌گذارید، تمامی مشكلاتی كه در سنین 50 سالگی‌تان آغاز شده بودند، شدت می‌گیرند. خوشحال نیستید كه به آسودگی پس از یائسگی قدم گذاشته‌اید؟


 

پاك‌كننده‌ها:


هر صبح و شب از یك پاك‌كننده‌ی غیر صابونی یا یك شوینده‌ی كرمی شكل و یا كف استفاده كنید.


 

ضدآفتاب‌ها:


زمانی‌كه پوستتان هم‌چنان مرطوب است از یك سرم حاوی پپتید یا یك آنتی‌اكسیدان نظیر ویتامین C استفاده كنید.


سرم‌ها، به‌طور معمول، آسان‌تر از كرم‌ها و لوسیون‌ها جذب پوست می‌شوند. سپس از یك ضد آفتاب با بازه‌ی وسیع و SPF 15 یا 20 استفاده كنید كه دارای قابلیت محافظت در برابر UVA و UVB باشد.


 

مراقبت‌های شبانه:


توصیه‌ی دكتر وندی اِ.رابرتن، استادیار مركز پزشكی دانشگاه لومالیندا، این است كه Renova را امتحان كنید، نوعی رتینوئید دارویی كه از قابلیت مرطوب كنندگی بالاتری نسبت به سایر تركیبات برخوردار است.  

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب