خرین آمار موارد ثبت شده HIV/AIDS در کشور اعلام شد

53

رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت گفت: بر اساس آمار جمع آوری شده از دانشگاه های علوم پزشکی، تا تاريخ اول دی ماه ۱۳۹۲ مجموعاً ۲۷۴۱۶ نفر افراد مبتلا به HIV/AIDS در كشور شناسايي شده اند كه ۸۹ درصد آنان را مردان ۱۱درصد را زنان تشكيل مي‌دهند.

به گزارش وب دا، دکتر عباس صداقت افزود: تاکنون ۵۴۲۸ نفر مبتلا به ايدز شناسايي شده و ۵۶۱۶ نفر از افراد مبتلا فوت كرده اند. ۴۵.۹ درصد از مبتلايان به HIV در زمان ابتلا در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ سال قرار داشته اند که بالاترين نسبت در بين گروه‌های سنی را به خود اختصاص می‌دهند.

به گفته دکتر صداقت علل ابتلا به HIV در بین کل مواردیکه از سال ۱۳۶۵ تا کنون در کشور به ثبت رسیده‌اند به ترتيب، تزريق با وسائل مشترك در مصرف كنندگان مواد (۶۸.۵ درصد)، رابطه جنسي (۱۳.۱ درصد) و انتقال از مادر به كودك (۱.۳ درصد) بوده است و راه انتقال در ۱۷.۱ درصد از این گروه نامشخص مانده است.

رئیس اداره ایدز افزود: در مقایسه این آمار با مواردیکه ابتلا آنان در سال ۱۳۹۱ گزارش شده است، اعتیاد تزریقی ۵۲ درصد، برقراری روابط جنسی ۳۳ درصد، و انتقال از مادر مبتلا به کودک ۳.۴را تشکیل داده است. در ۱۱.۶ درصد از موارد شناسایی شده در اين سال راه انتقال نامشخص بوده و هیچ مورد جدید ابتلا از راه خون و فرآورده‌های خونی گزارش نشده است ضمنا ۷۴.۴ درصد موارد شناسایی شده در این سال را مردان ۲۵.۶ درصد را زنان تشكيل مي‌دهند.

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب