دانستنی هایی درباره موهای زائد پوست

72

 




دانشمندان مي گويند انسان هاي مدرن در مقايسه با انسان هاي باستان بدني کم موتر دارند. اين يکي از 7 مورد جالبي است که در مطلب زير راجع به موهاي زائد مي خوانيد....


1. در جنگ جهاني اول به سربازان به‌خصوص سربازان فرانسوي، «ريشو» مي‌گفتند نه به اين علت كه فرصت تراشيدن ريش خود را نداشتند، بلكه به اين دليل كه داشتن ريش و سبيل در دوران جنگ نشانه قدرت و جسارت بود.


 


2.در انسان، رشد موهاي پا، از موهاي زيربغل يا مايو سريع‌تر است (15 هفته در مقابل 22 هفته) اما معمولا كساني كه موهاي زائد خود را با موم از بين مي‌برند، برعكس فكر مي‌كنند. در توضيح اين مساله بايد گفت بسياري از موها ريزتر از آن هستند كه با موم يا اپيلاتور برداشته شوند در نتيجه 15 روز بعد از موم انداختن، روي سطح پوست نمايان مي‌شوند. هرچه ميزان موهاي اين ناحيه پرتر باشد، حس چشمي نسبت به اينكه موها سريع‌تر رشد كرده‌اند، بيشتر خواهد بود. موها معمولا در ناحيه زيربغل و مايو تراكم بيشتري دارند و به همين دليل به نظر مي‌رسد سريع‌تر رشد كرده‌اند.


 


3.هيرسوتيسم و كچلي دو بيماري مشهور مو هستند. هيرسوتيسم كه بيشتر در خانم‌ها ديده مي‌شود با افزايش رشد موهاي زائد در تمام نقاط بدن يا روي يك بخش خاص که به‌طور طبيعي نبايد مو داشته باشد مثل گردن، صورت يا باسن خود را نشان مي‌دهد. به موهايي كه در اين نواحي رشد مي‌كنند، آندروژنيك مي‌گويند يعني موهاي ضخيم و بلند مردانه‌. دليل رشد اين موها نامتعادل بودن هورمون‌هاست.


 


4.مي‌گويند زنان پرتغالي پرموترين زنان جهان هستند. اين باور به قرن 15 ميلادي كه پرتغال، برزيل را به مستعمره خود تبديل كرد، برمي‌گردد در آن زمان زنان پرتغالي كه در برزيل زندگي مي‌كردند، براي اينكه با هندي‌ها كه عموما دست و پاهايي بدون مو داشتند، متفاوت باشند، موهاي زائد بدنشان را نمي‌تراشيدند و به زنان پرمو معروف شده بودند.


 


5.در ژاپن در سال‌هاي دهه 1990 بازيگران مرد اجازه تراشيدن موهاي زائد بدنشان را نداشتند.


 


6.دانشمندان مي‌گويند انسان مدرن در مقايسه با انسان باستان جمجمه‌اي بزرگ‌تر، فكي كوچك‌تر، دستاني كوتاه‌تر، شستي كشيده‌تر و بدني كم‌موتر دارد.


 


7.يوزينهوان، پرموترين مرد دنياست. اين مرد چيني 33 ساله در هر سانتي‌متر مترمربع از پوستش 41 تار مو دارد و 96 درصد از سطح بدنش با مو پوشيده شده است.


رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب