ساخت داروی ضد گریپ

94

دانشمندان روسی داروی ضد ویروس را طراحی کرده‌اند که می‌تواند بر ۱۵ نوع گریپ غلبه کند.
در حال حاضر این دارو آخرین مرحله آزمایشات را در نوواورال می‌گذراند.
در آزمایشگاه‌های این شهر که زمانی شهر ممنوعه بود قبلا اورانیوم نظامی غنی می‌شد؛ حالا بر اساس همین آزمایشگاه‌ها با همکاری بنیاد فناوری نو «اسکولکووا»، مرکز فناوری داروسازی بیولوژیکی ایجاد شده است.
پایگاه خبری صدای روسیه نوشت: در زمان شیوع اپیدمی گریپ مرغی معلوم شد که دارو به خوبی این ویروس را از بین می‌برد؛ طی یک یا حداکثر دو هفته بیمار مبتلا به آن، معالجه می‌شود.
در رابطه با ویروس گریپ «خوکی» نیز این دارو رکورد کارایی درمان بیماری را شکست.
این دارو را دانشمندان روسیه طی ۲۰ سال ساختند؛ ویژگی آن در این است که «تریازاورین» واکسن ضد گریپ نیست بلکه یک دارو درمانی و پیشگیری است.
این دارو برای تولید پادزهر استفاده نمی‌شود و مانند واکسن معمولی ساخته شده از ویروس ضعیف، قادر است با ویروس مبارزه کند و می‌تواند ویروس بیماری‌زا را از بین ببرد.
بنا بر پیش‌بینی‌های کارشناسان، این دارو و دیگر داروهای ساخته شده بر اساس آنها تا سال ۲۰۲۰ میلادی می‌توانند تا ۴۰ درصد بازار روسیه را به خود اختصاص دهند و بعد وارد بازار جهانی شوند.
تولید داروهای موثر و امن و عالی از دیگر نقشه‌های کارمندان مرکز اورالی فناوری داروسازی بیولوژیکی است.
کریل قائم معاون رئیس مرکز علمی «اسکولکووا» در این باره گفت: در نوواورال، سری کوچک داروهایی تولید می‌شوند تا بتوان آنها را روی بیماران امتحان کرد؛ این امکان نه فقط برای داروی جدید «تریازاورین» ضروری است بلکه برای پژوهش تمام داروها که در روسیه ساخته می‌شوند، لازم است.
مرکز اورالی فناوری داروسازی بیولوژیکی یک مجتمع بی نظیر علمی ـ پژوهشی است که از آزمایشگاه‌ها و بخش‌های تجربی تشکیل شده است.
این مرکز امکان دستیابی به سیکل کامل طراحی از «ایده» تا دریافت سری تجربی برای انجام آزمایشات ما قبل کلینیکی و کلینیکی را فراهم می‌آورد.

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب