42

درمان ریزش مو با پی آر پی:


  پلاسمای غنی از پلاکت که اغلب به پی آر پی موسوم است، پلاسمای تغلیظ شده خون (گرفته شده از خون) است که دارای حدود پنج برابر تعداد پلاکت موجود در گردش خون طبیعی است. به غیر از سلول های قرمز خون و سلول های سفید خون، خون ما حاوی سلول های شناخته شده ای به نام پلاکت ها است. عملکرد پلاکت ها، تسریع بهبود و کمک به لخته شدن خون در محل زخم است. پلاکت ها حاوی فاکتورهای رشدی هستند که باعث بازسازی سلول ها در بدن می شود. PRP از دو دهه گذشته در پزشکی استفاده می شود.


 


 


خواص پلاکت ها به خصوص در بازسازی بافت ها به طور گسترده ای در پزشکی، شناخته و پذیرفته شده است، اما استفاده از آن وضعیت های پزشکی در حال حاضر در حال مطالعه است.استفاده از PRP برای درمان ریزش مو که دارای پتانسیل لازم برای تغییر راه درمان است، آن را به عنوان انقلابی در درمان ریزش مو در سراسر جهان تبدیل کرده است.


 


کمک کردن پلاکت ها در لخته شدن خون، رمز توانایی بدن در بهبود زخم است. ایده پشت درمان PRP این است که با افزایش تعداد پلاکت ها در یک منطقه زخمی، ظرفیت التیام بافت در آن منطقه شتاب خواهد یافت.

 

  تزریق پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) تکنیکی است که برای بهبود بدن، از خون خود بدن استفاده می شود. پزشکان از این تکنیک برای رشد موی کم پشت شده، پیوند مو، و بهبود زخم استفاده می کنند. بسیاری از بیماران از این نوع درمان بهره مند شده اند.اثرات درمانی به دلیل وجود فاکتور رشد در این ماده ( پلاکت) است که باعث بازسازی بافتها می شود. پلاکتها عنصر اصلی و لازم در  سلامت پوست می باشد.این مواد که به سادگی از خون خود بیمار مشتق شده ، شامل بیش از سی فاکتور رشد برای تسریع ترمیم بافتی سنتزکلاژن ورگهای خونی جدید است.

 


 پلاکت وقتی خارج از خون و در بافت قرار می گیرد، بوسیله مواد شیمیایی متفاوتی فعال می شود و فاکتورهای رشد از خود آزاد می کند که باعث جذب سلولهای بنیادی به محل آسیب می شود. این فاکتورهای رشد باعث تقسیم و تمایز بیشتر سلولهای بنیادی به سمت تولید کراتینوسیتها، فیبروبلاستها و پیش سازهای سلول چربی می شود. نتیجه این عمل ساخت عروق جدید، کلاژن، الاستین و ماتریکس خارج سلولی است .فاکتورهای رشد آزاد شده از پلاکت به عنوان محرک شیمیایی سلولهای بنیادی فیبروبلاست عمل می کند و آنها را وادار به تکثیر می کند. فیبروبلاستها با تولید کلاژن، الاستین و گلیکوز آمینوگلیکان عملکرد خود را تکمیل می کنند و این روند برای تکمیل شدن به حدود 300 روز زمان احتیاج دارد. بنابراین اثرات سودمند پی آر پی تا یکسال ماندگار خواهد بود.

موارد ممنوعیت پی آر پی :


بیماران با اختلالات پلاکتی و دچاراختلالات انعقادی ـ عفونت درمحل مورد نظرـ بیماریهای تب دارـ دیابت


 وایدز ـ بیماریهای کبدی مزمن و کانسرهای پوستی و سیستمیک ـ افراد تحت درمان با داروهای ضد


انعقاد.

پست های اخیر از دکتر رودابه هیرمن پورـ پوست :
 تعريق بيش از حد يا هايپرهيدروزیس ( hyperhidrosis )
دکتر رودابه هیرمن پورـ پوست 1397.05.01
 گودی و تیرگی زیر چشم
دکتر رودابه هیرمن پورـ پوست 1397.04.30
 پاک کردن تاتو
دکتر رودابه هیرمن پورـ پوست 1393.08.09
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب