آیا مو با تراشیدن پرپشت می شود؟

59

آيا شما هم تا پيش از اين تصور مي‌كرديد كه تيغ موجب ضخيم شدن و افزايش رشد مو مي‌شود ؟ واقعيت آن است كه تيغ زدن موها تاثيري بر ضخيم شدن و افزايش رشد موها ندارد، اما موجب مي‌شود موي در حال استراحت به فاز فعال برود و اين همان چيزي است كه متخصصان پوست و مو از آن هنگام ليزردرماني استفاده مي‌كنند، بدين ترتيب خانمي كه مي‌خواهد براي درمان موهاي زائد صورت از ليزردرماني استفاده كند بايد قبل و حين درمان با ليزر، موهاي زائدش را با تيغ اصلاح كند. بعلاوه تراشيدن مو، ممكن است سبب بريدگي و تحريك پوست گردد، در عين حال مي‌تواند باعث موهاي درون روييده گردد، براي موهاي فرفري و پوستهاي تحريك شده و جوشدارهم مناسب نيست. همچنين نبايد از خاطر ببريد كه تراشيدن موها تنها حالت مخروطي نوك موها(Tapered tips) را از بين مي‌برد، لذا موها زبر و ضخيم به نظر مي‌آيند.
تغذيه مناسب و كافي، رعايت بهداشت، و فعاليت منظم غدد چربي‌ مي‌توانند از عوامل موثر در عدم ريزش مو باشند. در واقع عوامل طبيعي ريزش مو عبارت است از پيري و وراثت. كمااين‌كه در خانواده‌اي كه پدر يا مادر دچار طاسي يا كم‌مويي باشند معمولا فرزندان آن خانواده هم دچار كم‌مويي هستند، عوامل غيرطبيعي ريزش موهم عبارتند از غم و اندوه، شوك‌هاي ناگهاني، مطالعه و تفكر زياد بدون تغذيه خوب و مناسب، بروز اختلال در ترميم‌هاي سلولي. چربي بيش از حد، خشكي بيش از حد، شوره سر، موخوره، شكستگي مو، عفونت‌هاي قارچي، عوامل عفوني در هر نقطه بدن كم‌خوني و ضعف عمومي، زايمان‌هاي متعدد و حساب‌نشده استفاده بيش از حد از مواد شيميايي مانند، فر، صاف، رنگ، دكلره و غيره.
واقعيت آن است كه تراشيدن و ساير روشهاي رفع موهاي زائد، هيچ تاثيري بر قوام، بافت، رنگ يا سرعت رشد مو ندارند. قسمتي از مو كه بالاتر از سطح پوست قرار دارد، بافتي مرده است و تنها از ماده كراتين ساخته شده است و هر كاري كه روي آن انجام شود، بر رشد مو تاثير نخواهد گذاشت. از انجا كه قابليت انعطاف موهاي كوتاه كمتر از موهاي بلند است، مدتي پس از تراشيدن، در موقع لمس، حالت زبر و خشن پيدا مي‌كنند وشايد به همين علت است كه بعضي‌ها فكر مي‌كنند كه تراشيدن موها باعث ضخيم تر شدن آنها مي‌شود.

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب