آقـایـان بـخـوانـنـد ...

74

آقایان نیز از سلامت خود غافل می شوند و گاهی یادشان می رود که سلامت و استحکام خانواده در گرو سلامت و نشاط و تحرک مدیر خانواده است. آقایان بخوانند
مردان گاهی آن قدر خود را درگیر مشکلات مالی و اقتصادی خانواده می کنند که تا زمانی که بیماری جدی و نگران کننده ای به سراغشان نیاید، به پزشک مراجعه نمی کنند. از آ ن جا که پیش گیری همیشه بهتر از درمان است، خوب است که مردان زحمتکش و خانواده دوست ایرانی، کمی به فکر سلامت جسمی خود باشند و به محض احساس مشکل خاصی موضوع را با پزشک خود درمیان بگذارند تا هم هزینه سنگینی بر اقتصاد خانواده تحمیل نشود و هم با شادابی خود نشاط را به خانواده هدیه دهند. به مطلبی از «MSNBC» در این خصوص توجه کنید که بیشتر مردان از چنین مشکلاتی رنج می برند.

۱) ریزش مو:
مردان اغلب تصور می کنند که هیچ درمانی برای ریزش مو وجود ندارد، اما این موضوع واقعیت ندارد. مواد طبیعی و دارویی وجود دارد که با تجویز پزشک متخصص، می توان از ریزش بیشتر مو جلوگیری کرد. به عنوان مثال «Minoxidil» که به نام Regaineبه شکل شامپو یا لوسیون وجود دارد، جریان خون به پیاز مو را تقویت می کند. هر چه زودتر از این ماده استفاده کنید تا نتیجه بهتری به دست آورید. این ماده در ۷۰ درصد از مردان با بهبود ۴۰ درصدی رشد مو همراه است. برای گرفتن نتیجه بهتر باید به مدت ۱۸ ماه از این ماده استفاده کنید. به محض کنار گذاشتن آن، ریزش مو دوباره شروع می شود.

۲) افسردگی پس از تولد نوزاد:
آقایانی که به زودی پدر می شوند باید بدانند که احساس افسردگی برای آن ها نیز به وجود می آید، زیرا تولد نوزاد با تغییر کلی در زندگی خانوادگی همراه است که مردان در آن نسبت به نگه داری از نوزاد نقش دوم را دارند.
علاوه بر تقسیم شدن وقت همسر، روال عادی زندگی نیز توسط نوزاد تحت تاثیر قرار می گیرد و زندگی که مختص به خودتان بود، ناگهان دچار تغییر می شود. قبل از تصمیم گیری درباره ایجاد هرگونه تغییر شغلی یا جابه جایی باید تاثیر آن روی نوزاد را در نظر بگیرید. در بین اطرافیان نزدیک که بچه دارند، می توانید شاهد تغییر زندگی آن ها شوید اما باز هم تا زمانی که کودکی ندارید نمی توانید تاثیر آن را لمس کنید. این مشکلات با کمبود خواب وخیم تر می شود. در موارد حاد که دچار این نوع افسردگی شده اید، به پزشک مراجعه کنید.

۳) عرق کردن بیش از حد:
عرق کردن زیاد می تواند نشانه پرکاری غده تیروئید باشد که با بالارفتن میزان سوخت و ساز بدن باعث می شود بدن حرارت بیشتری تولید کند که به عنوان عرق از بدن خارج می شود. از هر ۱۰۰ مرد که بیش از حد عرق می کنند، یک نفر با مشکل تیروئید روبه رو است که با تشخیص پزشک متخصص قابل درمان است. درمان نکردن این مشکل می تواند به فشار خون بالا و حتی سکته قلبی منجر شود.

۴) مشکل مثانه:
هنگامی که مردان مسن با مشکلاتی مانند احساس ناراحتی هنگام ادرار کردن و تکرر ادرار روبه رو هستند، خیال می کنند که سرطان پروستات دارند، در صورتی که این چنین نیست. یک مطالعه روی ۷ هزار داوطلب نشان داد مردانی که با مشکلات دفع ادرار مواجهند، در واقع نسبت به دیگران کمتر در معرض خطر سرطان پروستات قرار دارند. مشکل ادراری معمولا نشانگر مشکل در اندازه پروستات است و نه سرطان. این مشکل رایج و بی خطر که با بالا رفتن سن به وجود می آید، یا خود به خود و یا با جراحی برطرف می شود.

۵) برآمدگی روی نرمه گوش:
به چشمان خود نگاه کنید، حلقه سفید دور عنبیه چشم نشانگر خطر حمله قلبی است. کلسترول بالا مرگ خاموش است، اما بیشتر مردم به طور مرتب کلسترول خود را مورد بررسی قرار نمی دهند. حلقه سفید دور عنبیه به علت ماده چرب دور چشم است. به وجود این حلقه حساس باشید و به پزشک مراجعه کنید. متوجه نشانه دیگری باشید که آن برآمدگی چند میلی متری در نرمه گوش است. در صورت ظاهر شدن این ۲ علامت حتما به پزشک مراجعه کنید.

۶) یبوست:
با خوردن یک لیوان آب میوه حاوی ۸۰ گرم میوه و ۱۵۰ میلی لیتر آب میوه می توان این مشکل را برطرف کرد. علاوه بر آن مصرف میوه های حاوی فیبر عمل دفع را آسان تر می کند. ضمن این که مصرف روزی ۵ نوع میوه و سبزی خطر بیماری قلبی، سکته و برخی از سرطان ها را کاهش می دهد.

۷) طول عمر کوتاه تر:
همه می دانند که به طور متوسط زنان نسبت به مردان ۳ سال بیشتر عمر می کنند. نتایج بررسی ها نشان می دهد، عضویت در کلوپ ورزشی، عضویت در مراکز خیریه و کارهای عام المنفعه یک سال به طول عمر افراد اضافه خواهد کرد.
انجام دادن کارهای مورد علاقه مانند گوش دادن به موسیقی یا حضور در جمع کسانی که دوست دارید، باعث تقویت سیستم دفاعی بدن می شود.

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب