پیشگیری از حملات قلبی با بیگودی!

68

محققان برای درمان بیماری آنژین صدری، لوله گیاهی بیگودی‌شکلی را طراحی کرده‌اند که از ایجاد لخته خونی در قلب پیشگیری می‌کند.

آنژین صدری یکی از بیماری های قلبی است که با به محدود کردن جریان خون به قلب همراه است؛ قلب نیز مانند سایر عضلات به جریان مداوم خون اکسیژن‌دار نیاز دارد.

در صورت مسدود شدن شریان‌ها با رسوب چربی موسوم به پلاک، قلب نمی‌تواند خون کافی را دریافت کند که این مسئله منجر به آنژین صدری می‌شود.

افرادی که به داروهای متداول پاسخ نمی‌دهند، باید تحت عمل جراحی آنژیوپلاستی عروق کرونر قرار بگیرند؛ ورود استنت‌های فلزی به داخل شریان‌های مسدود قلب با مشکلات و عوارض جانبی از جمله گرفتار شدن در یک لخته خون و بروز حمله قلبی همراه است.

محققان برای به حداقل رساندن عوارض جانبی درمان، لوله‌ ظریفی طراحی کرده‌اند که ظاهری شبیه بیگودی فر مو داشته و از گیاه تاپیوکا (Tapioca) ساخته شده‌ است؛ لوله با کمک دوربین یا اسکن، درون عروق هدایت شده و علاوه بر عریض کردن شریان مسدود‌، داروی سیرولیموس را نیز برای پیشگیری از ایجاد پلاک با خود حمل می‌کند.

این لوله‌ زیست ‌تخریب‌پذیر بوده و پس از چند ماه براحتی در بدن حل می‌شود که می‌تواند در درمان آنژین صدری مورد استفاده قرار گرفته و از بروز برخی عوارض جانبی درمان پیشگیری ‌کند.

عملکرد این لوله‌های ظریف در 30 بیمار مبتلا به آنژین صدری با انسداد 70 درصدی شریان مورد آزمایش قرار گرفته است.

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب