کاهش آمار مرگ و میر با استقرار قانون HSE در ترافیک

42

حقی به ضرورت HSE در ترافیک شهری اشاره و اظهار کرد: سالانه 1860 نفر در ترافیک شهری کشته می‌شوند که 35 درصد این آمار مربوط به عابرین پیاده است. قانون HSE در زمینه ترافیک باعث کاهش این آمار می‌شود. به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران و به نقل از موسسه مقاوم سازی و بهسازی لرزه‌ای ایران، مهندس حامد حقی با بیان اینکه HSE یعنی بهداشت، ایمنی و محیط زیست را در هر سه سطح به صورت جامع، همگن و هماهنگ ارتقا دادن، اظهار کرد: در ساختمان­‌سازی ایمنی تا حدودی رعایت می­‌شود، اما در HSE به بهداشت کارکنان هم اهمیت زیادی داده می‌شود.
وی با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم HSE را ترویج دهیم، اظهار کرد: این اصل با کمترین هزینه ایجاد می‌شود و نیاز است برای شناخته شدن و ترویج آن فرهنگ‌سازی شود.
عضو شورای سیاست گذاری اولین همایش ملی HSEبا بیان اینکه بیشتر مشکل ما نبود قانون در این حوزه است، خاطرنشان کرد: در سازمان­ها بحث ایمنی رعایت شده است، اما در هر سه زیرشاخه رعایت نشده است.
حقی افزود: چه بسا پروژه­‌هایی انجام می­‌شود که به محیط زیست آسیب می‌­زند اما ایمنی در انجام کار رعایت شده است. اگر قانون محکمی برای حفظ محیط زیست و دفاع از ایمنی و بهداشت کارگران وجود داشته باشد، می‌توان به عملیاتی شدن HSE امیدوار بود.
مدیرعامل موسسه مقاوم سازی و بهسازی لرزه‌ای ایران با بیان اینکه این موسسه یک مجموعه علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی است که هشت سال از فعالیتش در حوزه مقاوم سازی گذشته است گفت: در این راستا در رابطه با ایمنی و بهداشت محل کار و محیط زیست با HSE برخورد کرده‌ایم.
وی افزود: در برخی کشورها به HSE به خوبی پرداخته شده است اما در ایران فقط شرکت نفت به این مهم بها داده است.
به گفته حقی به منظور پرداختن و عملیاتی‌تر شدن HSE دبیرخانه‌ای دائمی مدیریت و مهندسی HSE را تشکیل دادیم تا با برگزاری همایش‌­های مختلف بتوانیم آن را به شرکت­‌های دیگر نیز معرفی کنیم.
عضو شورای سیاست گذاری اولین همایش ملی HSE در ادامه به ضرورت HSE در ترافیک شهری اشاره و اظهار کرد: سالانه 1860 نفر در ترافیک شهری کشته می‌شوند که 35 درصد این آمار مربوط به عابرین پیاده است. قانون HSE در زمینه ترافیک باعث کاهش این آمار می‌شود.
وی تصریح کرد: متولی اصلی این امر شهرداری است و کمک HSE به شهرداری می‌تواند در نجات جان انسان‌ها و کاهش آمار تصادفات در ترافیک شهری موثر باشد.
حقی با بیان اینکه تنها یک قانون مربوط به HSE وجود دارد که در حوزه محیط زیست است؛ گفت: تا کنون قانون دیگری در این حوزه تدوین نشده است.
مدیرعامل موسسه مقاوم سازی و بهسازی لرز‌ه‌ای ایران خاطرنشان کرد: در دولت قبلی آیین‌نامه ملی HSE تدوین شده بود و در دولت جدید در حال بازنگری است که در اولین همایش ملی HSE بحث و بررسی می‌شود.

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب