کاهش وزن سریع، سنگ صفرا ایجاد می‌کند

38

افرادی که وزن خود را به سرعت کاهش می‌دهند به دلیل کار کردن بیش از حد صفرا به سنگ صفرا مبتلا می‌شوند. سوسن پارسا، متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: هیچ کس اجازه ندارد، بیش از 3 تا 4 کیلو در ماه وزن خود را کاهش دهد به دلیل آنکه صفرای این افراد مجبور است بیش از حد لازم کار کند و کار کردن صفرا بیش از حد لازم سبب ایجاد سنگ صفرا می‌شود.
وی افزود: آنچه در بین خانم‌ها در کاهش وزن‌های شدید بسیار دیده می‌شود حالت چروکیدگی و آویزان شدن پوست است. همچنین خانم‌ها به دلیل آنکه در کاهش وزن‌های سریع مجبور به استفاده از غذای کمتری هستند با ریزش مو مواجه می‌شوند.
این متخصص تغذیه ادامه داد: کاهش وزن افراد به میزان 4 کیلو در ماه نیز به وزن اولیه فرد بستگی دارد تنها در مواقع اورژانسی وزن فرد 5 کیلو در ماه کاهش پیدا می‌کند.
پارسا تصریح کرد: در صورتی که فرد مبتلا به دیابت افزایش وزن داشته باشد تحت نظر متخصص تغذیه وزن خود را تا 5 کیلو در ماه نیز کاهش می‌دهد. در این مواقع فرد برای کاهش وزن خود در بیمارستان بستری می‌شود.
این متخصص تغذیه اظهار داشت: در شرایط عادی کاهش وزن بیش از 4 کیلو در ماه برای فرد مضر است مگر آنکه فرد در شرایط خاص و اورژانسی بخواهد تحت عمل جراحی قرار بگیرد

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب