لبخند یک بیمار و خدمت به مردم اجری عظیم دارد

88

دکتر روحانی گفت: تمام دست‌اندرکاران حوزه بهداشت و درمان در اجرای طرح تحول سلامت تلاش کردند و پاداش آنها مقام و قرب در پیشگاه خداوند متعال است، چرا که لبخند یک بیمار و خدمت به مردم اجری عظیم دارد. به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، رییس جمهور در جشنواره شهید رجایی با اشاره به این که دولت یازدهم از روز اول آغاز به کارش با معضلات حوزه سلامت مواجه شد، گفت: همه ما کمابیش در طول زندگی به بیمارستان مراجعه کرده ایم، با پزشک مواجه شدیم و می دانیم که تحمل بیماری، امید به شفا و ادامه زندگی کار دشواری است.
روحانی خاطرنشان کرد: هزینه های گزاف بیماری ها نیز اگر به تحمل رنج بیماری اضافه شود، شرایط به مراتب برای بیماران سخت تر خواهد شد.
رییس جمهور با بیان این که خیلی از بیماران ناچارند همه پس انداز زندگی شان را صرف هزینه های بیماری کنند، افزود: وظیفه انسانی همه ما است که بار مادی هزینه های بیماری از دوش بیماران برداریم. ضمن این که لبخند پزشک و امیدی که او به بیمار و اطرافیانش می دهد ،می تواند از بار معنوی بیماری بکاهد.
روحانی با بیان این که دولت تدبیر و امید تصمیم گرفت مشکل تحمل هزینه های بیماری را برطرف کند، ادامه داد: در حوزه مالی باید دولت مدیریت این امر را در دست بگیرد تا بیماران به مشکل برنخورند و به آنان فشار وارد نشود، هر چند کاهش بار مالی بیماری ها تنها به تخصیص بودجه و اعتبار برنمی‌گردد بلکه باید این امر مدیریت شود.
رییس جمهور با تجلیل از دکتر هاشمی و عملکرد مثبت وزارت بهداشت افزود: دکتر هاشمی با اصرار من به دولت آمد و جزو وزرایی بود که پس از سه بار درخواست من توانستیم وی را برای پذیرش این مسئولیت راضی کنیم تا وی این مسئولیت را بر دوش بگیرد.
رییس جمهور با اشاره به این که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این بار سنگین مدیریت هزینه بیماری ها را برعهده گرفته است، اظهار کرد: طرح تحول سلامت حرکت عظیمی در حوزه سلامت بود و همه کسانی که در این حوزه در حال تلاش هستند، اعم از پزشکان، پرستاران و متخصصان توانستند بار مادی هزینه های بیماری را از دوش بیماران بردارند.
روحانی با بیان این که امیدواریم بتوانیم این راه را تا انتها ادامه دهیم، خاطرنشان کرد: همه بخش های دولت در این زمینه تلاش خواهند کرد تا خیال بیماران راحت باشد.
رییس جمهور در ادامه سخنانش گفت: در حال حاضر وقتی به برخی بیمارستان ها می رویم، متوجه می شویم که بیماران با کاهش هزینه هایشان حتی از شدت خوشحالی اشک می ریختند. فراموش نکنیم که لبخند یک بیمار برای ما کافی است و خدمت به مردم در پیشگاه خداوند ارج و قرب فراوانی دارد و به همه خادمان روحیه فراوان می دهد.

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب