ویتامین D موجب کنترل قند خون می شود

100

دکتر محبوبه سادات حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه علوم پزشکی تهران، با اشاره به اینکه ویتامین D نقش موثری را درسلامت بدن ایفا می کند، گفت: ویتامین D موجب پیشگیری از ابتلا به سرطان و بیماری های پوستی می شود. همچنین این ویتامین موجب کاهش مقاومت بدن به انسولین می شود.
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه اله یادآور شد: ویتامین D موجب کنترل قند خون می شود. مطالعاتی در خصوص تاثیر این ویتامین بر پیشگیری از ابتلا به دیابت انجام شده است که هنوز تکمیل نشده است.
وی با تاکید به اینکه امروزه کمبود ویتامین D بسیار شایع است، اظهار کرد: نقش اساسی ویتامین D در بدن انکار نشدنی است. این ویتامین در سلامت بافت عضلانی بدن نقش اساسی را ایفا می کند.
این فوق تخصص غدد درون ریز و متابولیسم بالغین خاطرنشان کرد: انجام آزمایش و بررسی میزان ویتامین D بدن تمام افراد الزامی است. همچنین مصرف لبنیات نیز جهت تامین این ویتامین در بدن از نکات بسیار مهم است.
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه اله تصریح کرد: 90 درصد بیماران دیابتی مبتلا به دیابت نوع 2 هستند. این افراد باید از هر گونه اضافه وزن و چاقی پرهیز کنند.
وی با اشاره به اینکه هیچ راهی جهت پیشگیری از ابتلا به دیابت نوع 1 وجود ندارد، افزود: بهترین راه جهت جلوگیری از ابتلا به دیابت نوع 2 جلوگیری از اضافه وزن است.
حسینی در پایان خاطرنشان کرد: به بیماران دیابتی توصیه می شود؛ جهت جلوگیری از ابتلا به عوارض کلیوی، چشمی و قلبی به فوق تخصص غدد مراجعه کنند.

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب