راهکارهایی در نگهداری از ایمپلنت

100

ایمپلنت به معنای کاشت دندان است و در صورتیکه فردی استخوان تحلیل رفته زیادی داشته و یا کف سینوس (سینوس‌های فک بالا) تغییر مکان یابند دوره درمان کاشت طولانی شده و افزایش می‌یابد. فریده گرانی پناه متخصص پروتزهای دندانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: ایمپلنت در مواقعی که فرد یک و یا تعداد بیشتری از دندان‌های خود را کشیده باشد به کار می‌رود، باید دانست که ایمپلنت به ۲ صورت متحرک و ثابت انجام می‌گیرد که بر حسب شرایط فک بیمار، دندانپزشک یکی از درمان‌ها را انتخاب می‌کند.
وی ادامه داد: دندان کاشته شده ممکن است جنسی از تیتانیوم یا ترکیبات ‌آلیاژ تیتانیوم داشته باشد افرادی که زمینه بیماری‌های سیستمیک دارند، بیمارانی که زمینه پوکی استخوان داشته و یا بیماری قند دارند همچنین افرادی که بیماری‌های خود ایمنی در آن‌ها وجود دارد از جمله مواردی هستند که ریسک بیشتری در جهت قرار دادن ایمپلنت در آن‌ها وجود دارد که در این صورت فرد باید به پزشک معالج خود اطلاع دهد.
وی تصریح کرد: علاوه بر بیماری‌های سیستمیک، افراد سیگاری و یا افرادی که مبتلا به دندان قروچه هستند ریسک قرار دادن ایمپلنت و همچنین درصد موفقیت در آن‌ها کاهش می‌یابد، اما این موضوع به معنای منع استفاده از ایمپلنت نیست.
وی ادامه داد: زمانی که فردی استخوان تحلیل رفته زیادی دارد و همچنین موقعی که نیاز است عصب جا بجا شود یا کف سینوس (سینوس‌های فک بالا) تغییر مکان یابند دوره درمان کاشت و دندان طولانی شده و افزایش می‌یابد.
گرامی پناه افزود: افرادی که سن بالاتری دارند، ممکن است نیاز به پیوندهای استخوانی داشته باشند همچنین در افرادی که زمان بیشتری از کشیدن دندان‌های آن‌ها گذشته و نیاز به بازسازی استخوان دارند دوره درمان ایمپلنت افزایش می‌یابد.
وی اذعان داشت: امکان کشیدن دندان و گذاشتن همزمان ایمپلنت در افراد وجود دارد البته در صورتی که شرایط موضعی آماده و فراهم باشند.
وی با بیان اینکه ایمپلنت دندان بستگی به تعداد دفعات مراجعه بیمار بعد از درمان به پزشک دارد، گفت: فرد باید سالانه ۲ بار به پزشک مراجعه کند تا مورد معاینه قرار گیرد، همچنین شستشوی مرتب و استفاده از نخ دندان مخصوص زیر روکش در عمر ایمپلنت تاثیر گذار است که عمر مفید آن را می‌توان از ۲ تا ۲۵ سال در نظر گرفت.

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب