سن ابتلا به "پوکی استخوان" کاهش یافت

69

در حال حاضر سن ابتلا به پوکی استخوان کاهش یافته که این موضوع ناشی از الگوهای غلط زندگی و بی توجهی به روش‌های پیشگیری و کنترل این بیماری است. مهدی آزما متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: پوکی استخوان با استئوپروز بیماری و عارضه‌ای بسیار شایع و جدی است که در مراحل اولیه تقریبا علامتی نداشته و هنگامی خود را نمایان می‌کند که فرد در نتیجه یک ضربه یا آسیب دچار شکستگی و مشکل استخوانی شود.
وی با بیان اینکه سن پوکی استخوان به طور عمده در سنین بالای 50 سال است، افزود: متاسفانه برخی از عوامل موجب کاهش سن پوکی استخوان شده و کیفیت زندگی بسیاری از افراد راحتی در سنین جوانی کاهش داده است.
آزما تاکید کرد: در حال حاضر سن ابتلا به پوکی استخوان کاهش یافته که این موضوع ناشی از الگوهای غلط زندگی و بی توجهی به روش‌های پیشگیری و کنترل این بیماری است.
وی یادآور شد: در کاهش سن پوکی استخوان هم مردم مقصر هستند و هم مسئولان و دست اندرکاران در حوزه اجرائی کشور که هر دو طرف باید برای جلوگیری از کاهش سن پوکی استخوان بیشتر به فکر باشند.
آزما با اشاره به دلایل کاهش سن پوکی استخوان، خاطر نشان کرد: کاهش شدید مصرف لبنیات به ویژه شیر از دلایل اصلی این موضوع است.

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب