هشدار درباره ورود و فروش کنسرو سوسیس خوک در کشور

33

به گزارش شريان نيوز ، یکی از مشکلات موجود در بخش غذایی کشورمان، قاچاق برخی محوصلات از خارج از کشور به داخل ایران و توزیع آن در برخی نقاط است که شامل برخی محصولات لوکس و اصطلاحا خاص می شود؛ از انواع کنسروها گرفته تا برخی سس ها و طعم دهنده های گران قیمت.
اما این قاجاق، علاوه بر تبعات اقتصادی، دارای اثرات بهداشتی نیز هست چراکه نگهداری این مواد غذایی عمدتا در شرایط ناسالم بوده و در عین حال، ممکن است تاریخ انقضا آن نیز فرا رسیده باشد و به همین خاطر، کارشناسان به همه مردم بویژه مردم ساکن در مناطق مرزی کشور توصیه می کنند مراقب این نوع محصولات قاچاق باشند.
اما این بار، پای محصولی به کشورمان باز شده است که علاوه بر جنبه های بهداشتی، از نظر شرعی نیز مردود است و متاسفانه قاچاقچیان به اعتقادات مردم کشورمان نیز احترام نگذاشته اند.
براساس گزارش سازمان غذا و دارو به ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز که نسخه ای از آن به دست صبحانه رسیده، نوعی کنسرو سوسیس در شیشه با نام تجاری Boklunder اخیرا به صورت قاچاق وارد کشورمان شده و در سطح عرضه نیز مشاهده شده است.




در این نامه که با قید "آنی" از سوی سازمان غذا و دارو ارسال شده، تاکید شده است که این کنسرو خارجی، حاوی گوشت خوک بوده و به همین خاطر غیر قابل ورود و غیر قابل عرضه می باشد و باتوجه به اهمیت موضوع از نظر شرعی و سلامتی مصرف کنندگان، باید با صدور دستورات لازم در اسرع وقت نسبت به جمع آوری آن از سطح عرضه اقدام شود.


رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب