رئیس بخش داخلی بیمارستان امیراعلم: 20 تا 25 درصد نوجوانان مبتلا به کبد چرب هستند

95

دکتر سید محمود اسحاق حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه علوم پزشکی تهران چاقی را یکی از مهم ترین عوامل ایجاد کننده در این بیماری دانست و گفت: دورشدن از رژیم غذایی سنتی و روی آوردن به فست فودها سبب افزایش اضافه وزن در بین نوجوانان و جوانان شده است که تا 10 سال آینده در کشور به جراحی پیوند کبد نیاز پیدا می شود.

دیابت یکی از بیماری های تاثیر گذار در بروز کبد چرب

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان این مطلب که دیابت یکی از بیماری های تاثیر گذار در بروز کبد چرب است، خاطر نشان کرد: 3 تا 6 ملیون جمعیت کشور مبتلا به دیابت هستند که با توجه به رقم بالای مبتلایان به دیابت، این آمار می تواند هشدار دهنده باشد.

وی با تاکید بر این مطلب که نظام سلامت، رسانه و پزشکان باید اطلاع رسانی کافی در زمینه بروز و افزایش کبد چرب در کشور کنند، بیان کرد: این اطلاع رسانی باید در زمینه عوامل به وجود آورنده این بیماری که شامل مصرف مواد غذایی چرب، فست فود، عدم تحرک روزانه، ورزش ناکافی، زندگی ماشینی و در نهایت ژنتیک است، انجام شود تا در آینده بتوان جلوی افزایش این بیماری را گرفت.

بیماری های قلبی و عروقی، سکته مغزی و قلبی از عوارض کبد چرب

رئیس بخش داخلی بیمارستان امیراعلم بیماری های قلبی و عروقی، سکته مغزی و قلبی را از عوارض کبد چرب دانست و اظهار کرد: این بیماری هیچ گونه علائم ظاهری ندارد و می تواند تمام افراد یک جامعه را در بر گیرد.

این فوق تخصص گوارش با تاکید بر اینکه باید فرهنگ سازی لازم در جهت جلوگیری از بروز و افزایش این بیماری در سراسر کشور انجام شود در پایان گفت: رژیم غذایی مناسب، استفاده از میوه و سبزیجات، نوشیدن آب به مقدار کافی و ورزش راهکارهای مقابله با بروز این بیماری است.

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب