W3Schools W3Schools

از
صورت بدنسازان مرد به دلیل تعریق زیاد و مصرف داروهایی که برای عضله سازی استفاده می‌شوند جوش می‌زند و بهتر است از این داروها پرهیز کنند. ندا ادیبی متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:‌ صورت بدنسازان مرد به علت تعریق زیاد و مصرف داروهایی که برای عضله سازی استفاده می‌شوند جوش می‌زند و بسیاری از این داروها حاوی ترکیبات هورمونی بوده و پوست را چرب و جوش دار می‌کند.
وی افزود: خانم‌هایی که به کلاس‌های بدنسازی و ایروبیک می‌روند به دلیل تعریق زیاد دهانه‌ی منافذ پوستی آن‌ها بسته شده، تحریک می‌شود و در نتیجه سبب ایجاد جوش در ناحیه صورت آن‌ها می‌شود.
ادیبی تصریح کرد:‌ به بدنسازان توصیه می‌کنم از داروهایی که تحت عنوان عضله سازی و داروهای مکمل و پروتئین در بدنسازی به کار می‌روند استفاده نکنند به این علت که بسیاری از آن‌ها دارای ترکیبات هورمونی بوده و بعضی از آن‌ها حتی حاوی کورتون نیز هستند که این ترکیبات باعث ایجاد جوش در پوست صورت می‌شوند.
این متخصص در پایان خاطرنشان کرد: بهتر است چه خانم‌ها و چه آقایان بلافاصله پس از کلاس‌های ورزشی و بدنسازی دوش بگیرند و در صورتی که در این کلاس‌ها هستند و تعریق زیاد دارند صورت خود را خشک کند تا موجب جوش در صورت آن‌ها نشود.
کلمات کلیدی: بدنسازی
TOP