تشخیص و درمان سرطان در آینده نزدیک به کمک فناوری نانو

39

استفاده از فناوری ‌نانو، یکی از حوزه‌های خوش‌ آتیه در عرصه مبارزه با بیماری سرطان است. به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ این پروژه در قالب یک کنسرسیوم، در برگیرنده مجموعه‌ای از شرکت‌ها، مراکز دانشگاهی و آزمایشگاهی است و انتظار می‌رود که به پیشرفت درمان سرطان کمک نماید.
استفاده از فناوری ‌نانو، یکی از حوزه‌های خوش‌ آتیه در عرصه مبارزه با بیماری سرطان است. در این راستا، پروژه NAMDIATREAM ( ابزار فناوری‌ نانو برای تشخیص بیماری‌های چندوجهی و پایش درمان آن‌ها)، به دنبال استفاده از تکنیک‌های فناوری ‌نانو برای کمک به تشخیص سریع سرطان است. امروزه بیماری سرطان سالیانه جان بیش از 1.7 میلیون نفر را در کشورهای اتحادیه اروپا می‌گیرد.
تیم تحقیقاتی این پروژه به رهبری دانشکده ترینیتی دوبلین در کشور ایرلند در حال توسعه ابزار(toolkit) مبتنی بر فناوری ‌نانو است تا بتواند به تشخیص سریع سرطان کمک نماید. این ابزار حاوی تشخیص و تصویربرداری نشانگرهای زیستی مربوط به انواع رایج سرطان و انتشار آن‌ها در بدن انسان است.
ابزار جدید، متشکل از مجموعه عامل‌های نانوذرات و تراشه‌های تشخیصی است که از آن می‌توان برای ترسیم پرتوهای تصویری خاص و خواص مغناطیسی و نوری منحصر به فرد برای نمایش نشانگر‌های زیستی سرطان استفاده کرد.
محققان با استفاده از فناوری‌های تصویربرداری پیشرفته، قادرند توزیع نانومواد در نمونه‌ها را تصویربرداری کرده و نشانگرهای زیستی سرطان‌زا را شناسایی نمایند.
این پروژه در قالب یک کنسرسیوم، از مجموعه‌ای از شرکت‌ها، مراکز دانشگاهی و آزمایشگاهی تشکیل شده و انتظار می‌رود که به پیشرفت درمان سرطان کمک نماید. در پروژه جدید، 22 سازمان و مرکز از کشورهای ایرلند، اسپانیا، اتریش، آلمان،فرانسه، ایتالیا،بلژیک، انگلیس و سوییس با یکدیگر همکاری می‌کنند.

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب