یک شگرد خانگی بر علیه بوی بد دهان

43

رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان از مهمترین دلایل این مشکل است ولی ناگفته نماند که مشکلات گوش، حلق و بینی، سینوس با گوارش نیز از این امر مستثنی نیستند. نصیر دهقان پزشک و پژوهشگر طب سنتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص درمان تنفس بد بو اذعان داشت: علت اصلی تنفس بد بو باید پیگیری شود، چرا که اغلب رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان دلیل اصلی این مشکل است، اما مشکلات گوش، حلق و بینی و سینوس‌ها و یا گوارش نیز در بروز این مشکل موثر است.
وی با اشاره به راه‌های برطرف کردن بوی دهان افزود: یک قطره اسانس نعناع فلفلی در یک لیوان آب کوچک بعد از هر غذا تنفستان را برای چند ساعت دوباره تازه می‌کند و توصیه می شود که به محض هر تنفس بدی که احساس می کنید این عمل را تکرار کنید.
دهقان در همین خصوص اظهار داشت: از دیگر نکات قابل توجه نیز می توان به عدم مصرف میوه و سبزیجات خام، مصرف آب به اندازه کافی، پرهیز از خوردن قند و شکر و شیرینی‌جات، عدم مصرف سیگار و مسواک زدن بعد از هر غذا اشاره کرد.
وی در پایان یادآور شد: باید توجه داشته باشید که با یک دندانپزشک مشورت کنید تا مطمئن شوید که هیچ گونه عفونت و یا پوسیدگی دندانی، دهانی وجود ندارد.
انتهای پیام/ مطالب

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب