106

به گزارش حوزه سلامت خبرگزاری تسنیم، مراد هاشم‌زهی با یادآوری برنامه‌ریزی وزارت بهداشت در هزینه‌های درمان ناباروری برای افزایش جمعیت،‌ اظهار داشت: این سیاست‌ها منجر به ایجاد انگیزه و رغبت در بین زوجینی شود که به دلیل مشکلات ناباروری قادر به فرزندآوری نیستند.
نماینده مردم نهبندان و سیاه بیشه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: البته رفع مشکل زوجین نابارور به منزله حل مشکل کمبود جمعیت در کشور نیست، اما می‌تواند به عنوان اصلی‌ترین اقدام مدنظر نظر قرار گیرد
این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه باید در مورد رفع مشکل زوجین نابارور کارهای علمی و کارشناسی انجام داد، به خانه ملت گفت: رفع مشکل درمان زوجین نابارور باید از طریق مجهزترین امکانات و مراکز انجام شود تا این افراد بتوانند در کنار سایر زوج‌ها از نعمت فرزند بهره‌مند شوند.
هاشم‌زهی با انتقاد از بالا بودن هزینه‌های درمان زوجین نابارور،‌ تاکید کرد: یکی از معضلات جدی زوجین نابارور افزایش هزینه‌های درمان آنها است که همواره به چالش جدی برای آنها تبدیل شده است زیرا بیمه‌ها نیز حمایت چندانی از این نوع درمان‌ها ندارند.
وی با تاکید بر ضرورت همراهی بیمه‌ها در پوشش هزینه‌های درمان ناباروری، افزود: به طور حتم بیمه‌ها نیز باید پای‌کار بوده و هزینه‌های کمرشکن ناباروی را تحت حمایت خود قرار دهند؛ متاسفانه امروزه بیمه‌ها زیر بار چنین حمایتی نمی‌روند و همین امر معضلات درمان زوجین نابارور را با مشکل مواجه ساخته است.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: از سویی دیگر نباید از این نکته غافل شد که تنها درمان زوجین نابارو نمی‌تواند به معضل کمبود جمعیت کمک کند زیرا امروزه جوانان به دلیل وجود معضلاتی مانند اشتغال، ازدواج یا مسکن کمتر به سمت تشکیل زندگی روی می‌آورند که باید مورد توجه دولت واقع شود.
گفتنی است؛ سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت با اشاره به برنامه‌های وزارت بهداشت جهت تحقق سیاست‌های جدید جمعیتی، عنوان کرده است وزارت بهداشت برنامه‌ریزی برای افزایش جمعیت را از بیماران نابارور آغاز خواهد کرد. بیش از 3 میلیون زوج در کشور نابارور بوده و خواهان فرزند هستند. بر این اساس باید بسته‌هایی در زمینه پوشش هزینه‌های داروهای درمان ناباروری و همچنین انجام اعمال جراحی مورد نیاز طراحی شود.

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب