6 راز یک زندگی سالم که باید بدانید

74

متخصصان تغذیه معتقدند شروع کردن روز با نوشیدن آب خنک، مصرف آجیل و ورزش‌های کششی در حفظ سلامتی تاثیرگذار است. به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، موسس مرکز مشاوره Battle of Bulges معتقد است که رعایت چند نکته کلیدی زیر برای بهره‌مند شدن از یک زندگی سالم و شاداب حیاتی است:

نوشیدن نیم‌لیتر آب خنک: نوشیدن آب‌ خنک به صورت ناشتا و با معده خالی به افزایش سوخت و ساز بدن کمک می‌کند. در واقع وقتی آب خنک را ناشتا می‌نوشید بدن برای متعادل کردن دمای داخلی خود، کالری بیشتری می‌سوزاند و این امر در حفظ سلامتی و وزن سالم موثر است.

مصرف ناشتای گردو و بادام: خوردن شش تا 10 عدد بادام و گردو به صورت ناشتا به تولید آنزیم‌های تشدید‌کننده سوخت و ساز کمک می‌کند و این مواد غذایی در عین حال نیز منبع غنی از انرژی به حساب می‌آیند.

مصرف منظم صبحانه: صبحانه مهمترین وعده غذایی در طول روز است و باید حاوی مواد غذایی غنی از پروتئین و کربوهیدرات‌های سالم و مفید باشد.

انجام حرکت‌های کششی: پس از بلند شدن از خواب انجام ورزش‌های کششی به حفظ انعطاف پذیری ماهیچه‌ها منجر شده و فرآیند تحلیل رفتن و ضعف عضلانی را به تاخیر می‌اندازد.

پیاده‌روی: سعی کنید تا حد توانتان پیاده‌روی داشته باشید چراکه موجب می‌شود مقدار کالری بیشتری بسوزانید.

مراقبه (مدیتیشن): این کار به شما کمک می‌کند تا افکار خود را کنترل کنید و به همین منظرو برای بهبود سلامت عمومی بدن و کاهش استرس توصیه می‌شود

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب