عوارض کار درمانی در ارایشگاه ها

46

چقدر از کارهای زیبایی و یا حتی درمانی خود را در ارایشگاه ها انجام میدهید؟ چقدر از عوارض انها اگاه هستید؟
پدیکور و مانیکور

اگر به ناخن‌ هاي خود خوب دقت کنيد، مي ‌بينيد که در قسمت بالاي ناخن در جايي که به پوست متصل مي ‌شود يک بخش وجود دارد که مثل چسب پوست را به ناخن چسبانده است و مانع ورود اجسام خارجي و رطوبت به شکاف بين صفحه ناخن و چين بالاي ناخن مي ‌شود. به اين لايه محافظ اصطلاحا کوتيکول مي ‌گويند.سلول های زایا و ماتریکس ناخن دقیقا در زیر این لایه قرار دارند.
آرايش و پرداخت ناخن‌هاي دست را مانيکور و ناخن‌هاي پا را پديکور مي ‌نامند. متاسفانه بيشتر مانيکوريست‌ها، کوتيکول ناخن را که اهميت آن ذکر شد، برداشته و يا به آن آسيب مي ‌رسانند و اين امر مي ‌تواند به عفونت‌ هاي ميکروبي و قارچي ناخن منجر شود که در طی مدت زمان تدریجی باعث تغییر شکل ناخن و اسیب به ماتریکس ناخن میشود.
اکثر مشکلاتي که در اثر مانيکورهاي حرفه ‌اي ايجاد مي ‌شود به دليل دستکاري کوتيکول است.
شايع‌ ترين و بيشترين عوارض مانيکور عبارت است از شکنندگي و لايه ‌لايه‌ شدن قسمت انتهايي صفحه ناخن و عفونت‌ هاي چين بالايي ناخن.
مانيکور
به‌ طور کلي مانيکور کردن چند مرحله دارد که شامل استفاده از لاک ‌بر‌ها، کوتاه کردن و سوهان زدن ناخن، شکل دادن، تزيين کوتيکول و... است.
در هر کدام از اين مراحل از مواد شيميايي خاصي ممکن است استفاده شود که مي ‌توانند در نهايت موجبات شکنندگي ناخن را فراهم آورند.
آسيب به کوتيکول ناخن نيز منجر به مستعد کردن ناخن به انواع عفونت ‌هاي ميکروبي و قارچي مي ‌‌شود که گاه ممکن است پيش بيايد.
مشکلات آلرژيک و حساسيت به برخي مواد مثل رزين‌ هايي که براي ازدياد حالت پلاستيکي به لاک ناخن اضافه مي ‌شود نيز از ديگر مشکلات احتمالي استفاده از اين مواد مي باشد.

پست های اخیر از بهروز محسنی :
 عوارض الکل
بهروز محسنی 1395.05.11
 خندبدن
بهروز محسنی 1395.05.08
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب