69

زندگی با بیماری پارکینسون


قبلا در مورد بیماری پارکینسون و علایم آن صحبت کردیم و روشهای درمانی این بیماری را نام بردیم. همانگونه که ذکر شد در حال حاضر درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد. با توجه به مزمن بودن روند این بیماری، زندگی بیمار و همراهانش تحت تاثیر آن قرار می گیرد. نکات زیر در مورد سبک زندگی بیماران پارکینسونی حاوی مطالب مفیدی است که می تواند به مبتلایان این بیماری کمک شایانی بنماید. پس اگر در اطرافیان خود عزیزی دارید که به این بیماری دچار شده است، این مطالب را به اطلاع او و خانواده اش برسانید.


1. تا آن جا که ممکن است فعال بمانيد. به طور مرتب تا حدي که مي توانيد ورزش کنيد. هنگامي که بيماري پيشرفته است، ممکن است ورزش کردن مقدور نباشد، اما هنگامي که علائم چندان شدید نيست، ورزش کردن از اهميت زيادي برخوردار است. شما ممکن است کندتر از قبل پياده روي کنيد، اما يک پياده روي روزانه، ورزشي است که مي تواند در شل شدن ماهيچه هاي سفت به شما کمک کند. خويشاوندان و يا دوستان شما ممکن است به شما بگويند استراحت کنيد و کارهاي سبک انجام دهيد. در برابر وسوسه هاي ديگران براي انجام کارهاي شما فقط به اين دليل که سريع تر انجام شود، مقاومت کنيد.


2. يبوست در افراد مبتلا به پارکينسون عادي است. سعي کنيد با نوشيدن مقدار زيادي مايعات و خوردن مقادير فراوان سبزي، ميوه و غذاهاي حاوي فيبر مانع از ايجاد يبوست شويد. ورزش نيز مي تواند به بهبود يبوست کمک کند و گاهي براي درمان آن نياز به استفاده از ملين هاست.

پست های اخیر از بهروز محسنی :
 عوارض الکل
بهروز محسنی 1395.05.11
 خندبدن
بهروز محسنی 1395.05.08
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب