بی‌توجهی به درد موجب بروز آسیب‌های مغزی و عصبی می‌شود

123

سعید ترابیان‌زاده متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: هیچ کس درد را نمی‌خواهد، اما درد خود یک نشانه از بروز یک عارضه یا مشکل‌در قسمتی از بدن است.

وی گفت: سردرد، درد شکم، درد قفسه‌سینه‌، گلو، فک، شانه و بازو، درد ساق پا و درد در ناحیه پشت بین دو استخوان پهن شانه از شایع‌ترین درد‌ها بوده که باید جدی گرفته‌ شوند و به موقع‌روش‌های درمانی مناسب برای آن‌ها در نظر گرفته شود.

ترابیان‌زاده تاکید کرد: متاسفانه بسیاری از افراد جامعه به ایجاد درد در قسمت‌های مختلف بدن خود بی‌توجهی کرده و آن را سرسری می‌گیرند که موضوع می‌تواند موجب بروز‌ آسیب‌های مغزی و عصبی شود.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مردم تفسیر‌های نادرستی از درد دارند، یاد آور شد: باید علت دقیق‌ هر نوع درد مشخص شده و با توجه به آن درمان و اقدام مناسب صورت گیرد نه اینکه بر مبنای حدس و گمان و تفاسیر‌شخصی اقدام به برطرف کردن درد کرد.

ترابیان‌زاده گفت: سردرد شایع‌ترین نوع درد است، و درمان آن در مقایسه با اغلب دردهای دیگر مهم‌تر و جدی‌تر است و اگر فردی از علت سردرد خود مطمئن نیست، باید به پزشک مراجعه کند تا اینکه علت دقیق آن مشخص و درمان مناسب صورت گیرد.

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب