جالب ترین روش شستشو و از بین بردن جرم گوش در منزل

62

استادیار گوش و حلق کالج پزشکی  Weill Cornell می گوید: گوش ها اینگونه طراحی شده اند که با فشردن جرم در کانال گوش به خودی خود عمل پاکسازی را انجام می دهند.


 

لذا زمانی که افراد از گوش پاک کن استفاده می کنند، فرآیند طبیعی پوست اندازی داخل گوش را مختل می کنند و همچنین میزان جرم بندی گوش را افزایش می دهند.نکته قابل تامل این است که متدهای پاکسازی DIY توسط افراد کنار گذاشته شوند. 

 

Suurna با اشاره به مراجعه کنندگانی که با استفاده از سنجاق سر عمل پاکسازی گوش را انجام می دهند، افزود: این عمل نه تنها به مرور زمان باعث گرفتگی گوش می گردد، بلکه با سوراخ شدن پرده گوش همراه است.

 

دیگر موارد پاکسازی گوش که به شدت آسیب رسان هستند، کندلینگ و شستشوی آن با سرنگ و آب است. حرارت ناشی از کندلینگ باعث سوختن و از بین رفتن پرده گوش می شود.

 

با تمام راههای مذکور بهتر است پاکسازی گوش به روش درستی انجام گیرد. لذا یکی از روش های ممکن این است که 10 دقیقه پیش از استحمام، یک یا دو قطره هیدروژن پراکسید را در گوش بچکانید. این قطره ماده چسبناک داخل گوش را به مایع تبدیل کرده و باعث می شود در حین دوش گرفتن پاکسازی به راحتی انجام شود. این کار را یکبار در ماه انجام دهید.

 

برخی مواقع خشکی پوست داخل کانال گوش باعث تشکیل جرم بیشتر می شود. می توانید با چکاندن روزانه یک قطره روغن معدنی داخل گوش محیط را مرطوب سازید. نکته قابل توجه این است افرادی که سابقه جراحی گوش را داشته و یا حفره ای در پرده گوش خود دارند از این قطره های ذکر شده اجتناب کنند. این افراد با انجام این کارها در معرض عفونت و سرگیجه قرار می گیرند، کافی است از لیف حمام برای تمیز کردن کانال خارجی گوش استفاده کنند.
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب