معرفی پماد سوختگی ریکاو

61

پماد سوختگی ریکاو بهترین پماد سوختگی و دارای اثرات سه گانه 1-تسکین درد و سوزش-2-پیشگیری از تاول و 3-کاهش ادم می باشد


پماد سوختگی ریکاو محصولی از شرکت توسن دارو و تنها داروی موجود در فارماکوپه (دارونامه ملی ) کشوری است که اثرات سه گانه درمانی  را در یک فرآورده ارائه می دهد.


اثرات درمانی


1 – بهترین پماد سوختگی برای تسکین سریع درد و سوزش : ظرف مدت کمتر از نیم ساعت ، درد و سوزش منطقه آسیب دیده کاهش چشم گیری خواهد داشت و یا کاملا برطرف خواهد شد . سوختگی معمولا به سادگی به مسکن ها جواب نمیدهد و مدت زمان زیادی طول می کشد تا درد و سوزش محل سوختگی تسکین یابد که یکی از بهترین ویژگی های این پماد بوده و بیمار با استفاده از این محصول نیازی به استفاده از مسکن ندارد .


2 – پیشگیری از ایجاد تاول های جدید .


3 – کاهش ادم و کاهش میزان ترشحات منطقه آسیب دیده : این ترشحات که از بیش تراوایی مویرگی ناشی از التهاب سوختگی به وجود می آید و چون این ترشحات حاوی مقدار زیادی قند میباشد محیطی بسیار مساعد برای رشد میکروب فراهم میکند که این عفونت ها مهمترین مانع بهبودی ناحیه آسیب دیده می باشد .


موارد کاربرد :


انواع سوختگی های درجه 1 ، درجه2 و درجه 3 ، سوختگی های حاصل از لیزر درمانی ( که معمولاً از نوع درجه یک و بعضاً درجه دو می باشد) ، سوختگی پای بچه یا همان ادرار سوختگی ( به دلیل پوشانندگی بالای این محصول به شکل قابل توجهی در درمان سوختگی پای بچه موثر است و ضمن اینکه خاصیت تسکین دهندگی سریع آن یک ویژگی بسیار مطلوب در این مورد است که برای والدین بسیار ارزشمند می باشد . همچنین عوارض ناشی از وجود کورتون در برخی پماد های مورد استفاده در سوختگی پای بچه مانند هیدروکورتیزن ، تریا مسینولون ، بتامتازون و ... را ندارد .این پماد هیچگونه آثار سوء و نامطلوبی برای نوزاد به جا نمی گذارد) ، شقاق سینه مادر در هنگام شیردهی( به دلیل خاصیت جلوگیری از ایجاد ترشحات به سرعت ترک روی سینه مادر را جمع می کند و چون ترکیبات این پماد پایه گیاهی دارد هیچ گونه اثر نامطلوبی بر نوزاد باقی نمی گذارد . 


آفتاب سوختگی ( سوختگی درجه یک محسوب می شود) 


زخم بستر ( به دلیل اینکه این پماد خاصیت آنتی بیوتیکی دارد و باعث کاهش ترشحات عفونتی می شود به شکل قابل توجهی باعث بهبودی زخم می شود)


 زخم حاصل از بیماریهای دیابت ( همانطور که در بالا توضیحاتی داده شد این محصول باعث جلوگیری از کاهش ترشحات منطقه آسیب دیده میشود و چون بیماریهای دیابت حاوی مقدار بسیار فراوان قند می باشد محیط را مساعد برای رشد میکرب نگه میدارد به همین دلیل به خاطر جلوگیر از این ترشحات قندی منطقه آسیب دیده به سرعت جمع گردیده و باعث تسریع در بهبودی زخم میگردد)


محلول های استفاده شده در هر 100 گرم پماد ریکاو عبارتند از : 


روغن کنجد Sesame oill 58.5 gr (برای کاهش تسکین درد ، کاهش ادم ، کاهش بیش تراوایی مویرگی ناشی از التهاب سوختگی اشاره کرد ) 


اکسید روی Zink oxid 20 gr 


کافور Camphore 2.5 gr (آنالژزیک ارزشمند در ترکیبات ضد درد موضعی است که باعث تسکین درد و سوزش ناشی از سوختگی می شود)


پست های اخیر از صابر باقری :
 تبریک
صابر باقری 1394.03.11
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب