چرا مراقبین سلامت به رسانه های اجتماعی نیازمندند

49

از زمانیکه مراکز دولتی همکاری خود را در زمینه افزایش تعهدات نسبت به بیماران و بهبودی نتایج درمان با متخصصین پزشکی آغاز کرده اند، مراقبت های بیمار محور، نیز رو به افزایش می باشد. نرم افزار EMR و دیگر تکنولوژی های مربوط به مراقبت سلامت ،به حاصل شدن این تغییرات کمک کرده اند، البته تنها همین ها نیستند. بنابر گزارشی که اخیرا توسط موسسه تحقیقات سلامت PWC ( HRI) با این عنوان که رسانه های اجتماعی عملکرد مشابه مراقبت سلامت می توانند داشته باشند اظهار داشته:  از بازاریابی گرفته تا فعالیت های اجتماعی، رسانه های اجتماعی متعددی بکار گرفته شده تا به مراقبین سلامت کمک کنند که در عین حال که سلامت عمومی را بهبود می بخشند ، ارگانهای مربوط بیشتری را نیز در این خصوص بکار گیرند.
در حقیقت متخصصان مراقبت سلامت که در پی افزایش تعهدات نسبت به بیماران و پرورش روابط معنی دار با مشتریان خود هستند، بیش از این ها نمی توانند در شبکه های رسانه ای اجتماعی مشارکت نداشته باشند.
بیماران انتظار رابطه ای باز  و دو جانبه دارند.


PwC در گزارش خود خاطر نشان کرده است که ، در گذشته، شرکت ها  با مشتریان خود از طریق وب سایت یا ایمیل در ارتباط بودند، اما این روزها، گفت گوها به فروم های عمومی و کاملا اپن که افراد بسیاری به آنها دسترسی دارند، تغییر یافته است.به واقع، شیوه های تقابل مردم با یکدیگر در حال تغییر است و روز بروز بر تعداد بیمارانی افزوده می شود که با شرکت در فروم های آن لاین و شبکه های اجتماعی ، کسب اطلاعات کرده و به تبادل ایده های خود بپردازند، این در حالیست که پزشکان آنها نیز در همین مکان ها حضور می یابند و البته برخی نیز شرکت نمی کنند. بنابراین، بسیاری از مراقبین سلامت دریافته اند که با ایجاد پروفایلی برای مثال در فیس بوک یا توییتر می توانند خط ارتباط مستقیمی با بیماران را حفظ کرده و سرمایه گذاری بیمار را در امر مراقب سلامت افزایش دهند.
بیماران خواستار مباشرت بیشتر هستند. شبکه های اجتماعی به بیماران اجازه می دهند با پیوستن به گروه افرادی با شرایط مشابه یا فالو کردن کاربرانی که پست هایی با موضوع های مربوط به بیماری هایی مشخص می گذارند، حضور فعالانه تری در مراقبت سلامت خود داشته باشند. به علاوه، بیماران از ابزارهای ارتباط آن لاین استفاده کرده تا در مورد بیماری خود تحقیق و پیرامون مشکلاتی که سلامت آنها را به مخاطره می اندازد، کسب دانش کنند، با این هدف که تجربه مشابه خود را به اشتراک گذاشته و از توصیه های دیگر کاربران نیز بهره ببرند.
به نظر می رسد که نرم افزار EMR و دیگر نرم افزارهای تکنولوژی سلامت  کافی نباشند.بنابر این گزارش، یکپارچه سازی جنبه های رسانه اجتماعی در فرایند های روزانه می تواند به ارگانهای پزشکی کمک کند تا با بیماران با شیوه های معنی دار تری ارتباط برقرار نموده و حتی به بهبود مراقبت بیمار کمک نماید. این گزارش اظهار می دارد که سازمان هایی که می توانند این اطلاعات را با عملکرد خود تلفیق نمایند، جایگاه بهتری را در برآورده سازی نیازهای مشتریان خود بدست خواهند آورد.

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب