ده نقطه آلرژی زادرخانه شما

46






















































 



 


 

آلرژی های داخلی اغلب در مکان های غیر منتظره،  مانند  گرد و غبار، شوره حیوانات خانگی و..... مراقب باشید..


با نگاهی دقیق   قارچ ( مانند آنهایی که در اینجا نشان داده شده است) را می توانید در گلدان گل داخل محوطه اتاق پیداکنید. برای به حداقل رساندن این قارچ ها ،  حذف برگ های مرده و جلوگیری آبیاری زیاد ، میتواند موثرباشد.



 


 

 


 

آلرژی حیوان خانگی رایج هستند، علت آن  سلولهای مرده پوست که وارد  هوا شده یا  در فرش، مبلمان، و ملافه و...پراکنده شده است. مشکل واقعی پروتئین های موجود در بزاق حیوان خانگی، ادرار، و شوره است..


بهمین دلایل نگه داشتن حیوان خانگی درمنزل مناسب نیست حتی اگر دروپنجره رابازکنیدتا هواجریان داشته باشد و مرتب دستها وفرش وقالیچه راشستشودهید ، بازهم احتمال باقی ماندن  این پروتئینهای آلرژن وجودخواهدداشت.



 


   
 

تجمع گرد و غبار دربین الیاف  فرش  ، آنها را تبدیل به یک زمین تغذیه مناسب   میکروسکوپی است. برای کاهش این مشکل، رطوبت در محیط داخلی اتاق را زیر 55٪ نگه دارید و


استفاده نمائید.از یک خلاء، با یک فیلتر در حمام.



 


 

 


 

گرد و غبار کتاب دارای قارچ، و مخلوقات کوچک به نام .booklice که دراین  اسلاید نشان داده شده است .


حالا که شما دریافتید  که دست زدن به کتاب های شما باعث آلرژی خواهد شد ، سعی کنید باانجام مرتب  جارو سطح کتابها و یا ذخیره سازی کتاب ها  در ظروف در بسته وکاهش رطوبت در محیط داخلی ، ازمیزان این عوامل آلرژی بکاهید.



 


 

 


 

مبلمان  یک پناهگاه گرم و نرم برای گرد و غباروانواع قارچها  فراهم می کند. مبلمان  چرم، وینیل، و یا دیگر سطوح صاف می تواند آلرژی را کاهش دهد.


در مبلمان ذخیره شده در مناطق مرطوب، مانند زیرزمین، ممکن است قارچ رشد کنند،  استفاده از یک دستگاه رطوبت زدا در اتاق مرطوب به منظور کاهش رطوبت وکاهش رشد قارچها میتواند مناسب باشد.



 


 

 


 

گذراندن هشت ساعت در رختخواب روی  مقدار زیادی از سلول های مرده گیاهی یا جانوری ، با جذب گرد و غبار و رشد حشرات وقارچها، میتواند منجربه آلرژی گردد.


موثر ترین راه برای حفظ این آفات از تخت خود، قرار دادن ملافه  بر روی تخت ، روانداز  و به خصوص بالش میباشد.


هر هفته ملافه  های خود را در آب گرم بشویید.  از بالش پر و یا لحاف فانتزی  که نمی توان به راحتی  شسته نمود، اجتناب نمائید.



 


 

 


 

اگر کودک شما آلرژی به  کنه گرد و غبار دارد وعلاقه به نوازش حیوانات عروسکی دارد، شما لازم نیست که اینکاررابرایشان  ممنوع کنید، در عوض، اسباب بازیها را در آب داغ یک بار در هفته بشویید. آنها را به طور کامل خشک کنید.



 


 

 


 

 رشدکپک  بر روی کاشی حمام راهمگی دیده ایم ولی اغلب  قارچها در مناطق پنهان رشد می کنند مانند  پشت دیوارها و زیر زمین .


بهترین راه  این است که حمام خود را تمیز و خشک نگه داریم. تعمیر لوله های سوراخ دار و استفاده از تهویه زمانی که شما دوش میگیرید وهمچنین  تمیز کردن مرتب سطوح کاشیها با استفاده از موادضدعفونی کننده ، کمک موثری دزاین زمینه است.



 


 

 


 

 اگر یخچال و فریزر شما دارای مرتب شستشو نگردد.  مواد غذایی کپک زده  درآن  می توانند آلرژی را آغاز کنند.


همچنین، بسته شدن درب  سطل های زباله و قراردادن مواد غذایی در ظروف در بسته جهت دور نگه داشتن سوسک، موثر  است.


 
 

 


 


تهویه مطبوع کمک می کند تا  خانه خود را خشک و خنک نگه داریم،  اما گاهی اوقات با جمع آوری گرد و غبار در کویل خنک کننده،  این قارچ کلادوسپوریوم، ممکن است شروع به رشد می کنند.


با نصب یک فیلتر سنگین و تغییر آن به طور منظم ، تهویه مطبوع را از گرد و غبار ایمن  نگه دارید. شستشو وسرویس سالانه درکاهش این آلودگیها، کمک کننده است.


 


 

پست های اخیر از دکتر زهرا عباس زاده :
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب