فیزیوتراپی و تمرین درمانی مناسب تنگی کانال نخاعی

26

فیزیوتراپی و تمرین درمانی مناسب تنگی کانال نخاعی


1-چرخش جانبی تنه


 


به پشت روی زمین دراز بکشید، زانوهایتان را بدون فشار آوردن خم کنید و تا حدی که ممکن است پنجه‌ پاهایتان را صاف روی زمین قرار دهید. در حالی‌که زانوهایتان را در حالت خم‌شده و چسبیده به هم نگه‌داشته‌اید، آنها را به سمت چپ و پایین حرکت دهید. در حالی‌که در همین موقعیت قرار دارید، همین حرکت را به سمت راست انجام دهید. 10 تا 20 بار این حرکت را تکرار کنید


2- جمع‌کردن دو زانو روی قفسه‌سینه


 


به پشت روی سطح صافی دراز بکشید، زانوها‌یتان را بدون فشار به حالت خم‌شده درآورید. زانوهایتان را به سمت قفسه‌سینه‌تان بیاورید، بعد با دست‌هایتان آن را در چنگ بگیرید تا بتوانید بیشتر به سمت بالاتنه بیاورید. برای 5 ثانیه در این حالت بمانید و بعد زانوها را پایین بیاورید. این حرکت را برای 10 تا 15 بار تکرار کنید.


 


3- جمع‌کردن یک زانو روی قفسه‌سینه


 


این حرکت مانند حرکت قبلی انجام می‌شود، فقط یک زانویتان را باید روی قفسه‌سینه جمع کنید.


 


4-فشار به سمت بالا


 


به شکم روی زمین دراز بکشید، دست‌هایتان را زیر تنه قرار دهید و با فشار آنها به سمت بالا تنه‌تان را از زمین بلند کنید، در این حالت لگنتان باید در تماس با زمین باقی بماند. کمر و باسنتان را شل نگه‌ دارید و کشش ملایمی در آنها ایجاد کنید. ابتدا 5 ثانیه در این حالت بمانید و بعد به‌تدریج این زمان را تا 30 ثانیه افزایش دهید. هدفتان این باشد که 10 بار این تمرین را تکرار کنید.


 


5-خم‌کردن تنه با پاهای کشیده


 


آهسته در حالی که دست‌هایتان به‌طور کشیده و مستقیم جلویتان قرار دارد از مفصل‌ لگن، تنه‌تان را به جلو و پایین خم کنید تا جایی که می‌توانید به سمت پایین بروید و بعد به آرامی به موقعیت شروع بازگردید. این حرکت را 8 تا 12 بار تکرار کنید.


6-خم‌کردن پشت


 


چهاردست و پا روی زمین قرار بگیرید به طوری که کف دست‌ها و زانوهایتان با زمین تماس داشته باشد. سپس تنه‌تان را به عقب ببرید طوری که گویی روی پاشنه‌های‌ پاهایتان نشسته‌اید و بگذارید قفسه‌سینه‌تان به زمین نزدیک شود و دست‌هایتان به‌صورت کشیده روبرویتان روی زمین قرار بگیرد.


فیزیوتراپیست صادق زراعتکار


 https://telegram.me/joinchat/BgIltzwQHaMDIiBU9UvsRQ


Http://PhysioAramesh.ir

پست های اخیر از صادق زراعتکار :
 التهاب تاندون شانه
صادق زراعتکار 1395.03.12
 پیشگیری از سکته مغزی
صادق زراعتکار 1395.02.29
 سکته مغزی
صادق زراعتکار 1395.02.22
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب