79

شکستگی استرس:


شکستگی استخوان به معنای ضایعه ساختار استخوان و به هم خوردگی یکپارچگی آن در اثر ضربه است. شکستگی استرس يا شكستگي خستگي، زمانی ایجاد می شود که ضربات کوچک یا متوسط و مکرر به استخوان ها وارد گردد. شدت هر یک از این ضربات درحدی نیست که به تنهایی منجربه شکستگی در یک استخوان سالم شود ولی تکرار چنین ضرباتی می تواند به ساختمان استخوان ها آسیب وارد کند. درحقیقت شکستگی استرس نتیجه ای از تجمع نیروهای کم بر استخوان است که منجربه یک شکستگی میکروسکوپی می گردد. به تدریج و طی چند روز بعد از شروع علایم ممکن است یک ترک مویی در استخوان مشاهده گردد. همچنین کال استخوانی که 3 الی 4 هفته پس از اعمال ضربات با انجام رادیولوژی مشاهده می گردد بیشتر نشان دهنده یک شکستگی استرس است


علل شکستگی استرس


با توجه به اینکه چنین شکستگی هایی در استخوان های سالم نیز اتفاق می افتند، علت اصلی ایجاد آن به طور دقیق شناخته نشده است. بسیاری شکستگی استرس یا شکستگی خستگی را مشابه آنچه که در فلزات اتفاق می افتد نسبت می دهند. در فلزات، شکستگی خستگی شناخته شده بوده که آن را مربوط به فشارهای مکرری می دانند که به تدریج باعث تغییر ساختمان مولكولي فلزات شده و فلز مربوطه به علت ضعف ایجاد شده دچار ترک می شود.


 


راه پیمایی های طولانی و غیرمعمول، دویدن بیش از اندازه و طولانی، فعالیت های ورزشی شدید و رژه رفتن سربازان از عوامل مهم شکستگی استرس هستند.


 

پست های اخیر از صادق زراعتکار :
 التهاب تاندون شانه
صادق زراعتکار 1395.03.12
 پیشگیری از سکته مغزی
صادق زراعتکار 1395.02.29
 سکته مغزی
صادق زراعتکار 1395.02.22
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب