78

چه كساني در معرض ابتلا به روزاسه هستند؟
 
بزرگسالاني كه پوست روشن دارند، بخصوص خانم هاي بين سنين 30 تا 50 سال خيلي بيش از سايرين مستعد ابتلا به روزاسه هستند. اما اين بيماري همراه با شروع يائسگي بوده است. سير بيماري تدريجي است و مدت ها به طول مي انجامد. اوايل ممكن است بيماري فقط به صورت گلگون شدن چهره و برافروختگي گذرا و يا حساسيت شديد به مواد آرايشي خود را نشان دهد. گرفتاري، درگيري و يا فشار شديد روحي هم مي توانند سبب شروع برافروختگي شوند.


پیشگیری‌ :


اجتناب‌ از عوامل‌ تشدیدکننده‌ مثل‌ نوشیدنی‌های‌ داغ‌، غذاهای‌ داغ‌ یا پرادویه‌، الکل، و استرس. گاهی‌ ممکن‌ است‌ گرما یا سرمای‌ شدید و نور آفتاب‌ باعث‌ تخفیف‌ بیماری‌ شوند.
بايدها و نبايدها در روزاسه:
 
بهترين پيشگيري شايد اجتناب از حالات و اعمالي باشد كه سبب قرمزي يا برافروختگي چهره مي شوند:
۱- از نوشيدني هاي داغ (مثل چاي)، غذاهاي تند، نوشيدني هاي كافئين دار والكلي بپرهيزيد.
۲- از خودتان در برابر نور خورشيد بخوبي محافظت كنيد. اين محافظت شامل رعايت موارد زير است.
۳- محدود كردن زمان تماس با نور خورشيد، استفاده از كلاه و بكار بردن ضدآفتاب هاي مناسب با SPF برابر با 15 يا بيشتر، دوري از محيط هاي خيلي داغ يا خيلي سرد كه مي توانند سبب تشديد علايم روزاسه شوند.
۴- از خاراندن، مالش دادن و ماساژ دادن پوست صورت بپرهيزد. مالش دادن و ماساژ دادن پوست صورت بپرهيزيد. مالش پوست سبب بدتر شدن قرمزي و برافروختگي چهره مي شود.
درمحيط هاي خنك به ورزش بپردازيد. از گرم شدن زياد بدنتان جلوگيري كنيد.
۵-  از مصرف مواد آرايشي و كرم هاي تحريك كننده پوست بپرهيزيد. اسپري هاي مو را بر روي پوست نپاشيد.
۶-  هر وقت دچار برافروختگي چهره شديد، مورد را در دفترچه اي يادداشت كنيد. در هر مورد علل برانگيزنده از قبيل غذاها، مواد مختلف، حالات روحي، داروها و… ار نيز ثبت كنيد.


 


عوامل‌ افزایش‌ دهندة‌ خطر:
استفاده‌ بیش‌ از حد از کرم‌های‌ کورتیکواستروییدی‌ برای‌ درمان‌ سایر بیماریهای‌ پوستی‌
عصبی‌ بودن‌ و استرس
پوست‌ سفید
سوءمصرف‌ الکل


 


http://www.pezeshk.us/?p=9419


این پماد که حاوی ماده ایورمکتین(Ivermectin) است درمان بی خطر و موثری برای مبتلایان به روزاسه به شمار می رود. 
این پماد تقریبا نیمی از مبتلایان به روزاسه را که به درمان های موجود پاسخ نداده اند، درمان می کند. 
این پماد توسط شرکت داروسازی گالدرما (Galderma) ساخته شده است؛ این شرکت پیش از این داروی Mirvaso را نیز ساخته است؛ این دارو به طور چشمگیری قرمزی صورت را در بیماران مبتلا به روزاسه را برای بیش از 12 ساعت کاهش می داد اما درمان نمی کرد. 
دکتر «نیک لواوی» از کلینیک کارنلی در لندن می گوید: این پماد واقعا موفقیتی در درمان شدیدترین نوع روزاسه به شمار می رود و موفقیت قابل توجهی در کاهش ابتلا به این بیماری ناراحت کننده پوستی به شمار می رود. 
در انگلیس تقریبا از هر ده نفر یک نفر به بیماری روزاسه مبتلا هستند. این بیماری معمولا بعد از 30 سالگی بروز می کند. 
در حال حاضر این بیماری با مصرف آنتی بیوتیک های خوراکی و موضعی درمان می شود اما این درمان ها بر نیمی از مبتلایان به روزاسه یا تاثیر ندارد و یا عوارض جانبی بر جای می گذارد. 
پماد ایورمکتین با کشتن انگل دمودکس فولیکولاروم (demodex folliculorum) که گمان می رود در ابتلا به روزاسه نقش دارد عمل می کند. 


http://www.irna.ir/fa/News/81201467/%D8%B9%D9%84%D9%88%D9%85/%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA_%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%88%DB%8C%DB%8C_%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C_%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86_%D8%A8%DB%8C%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C_%D9%BE%D9%88%D8%B3%D8%AA%DB%8C_%D8%B1%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%B3%D9%87


ماسک برگ بابونه:


کمی برگ بابونه را حدود ۱۰ دقيقه در آب جوش بجوشانيد. سپس آن را صاف‌ كنيد و در يخچال بگذاريد تا کاملا خنک شود. پارچه‌ ای نخي را به محلول بابونه آغشته نموده و آن را حدودا ۳۰-۲۰ دقيقه روی پوست بگذاريد. اين کار باعث رفع التهاب و نرم شدن پوستمی شود.


ماسک روغن اسطوخودوس:


روغن اسطوخودوس دارای گرانول است. گرانول می تواند در مواردی باعث بهبود نسبی التهاب و قرمزی پوست ناشي از ابتلا به روزاسه شود. شما می توانيد هر روز پوست خود را با پارچه‌ ای نخی که آغشته به روغن اسطوخودوس است، آرام ماساژ دهيد تا کمی علايم پوستی اين بيماری را در خودتان کمتر کنيد. البته دقت نمایید که در دوران بارداری و شيردهی از خوردن برگ، جوشانده و يا روغن اين گياه بپرهيزيد.


ماسک چاي سبز:


سعی کنید روزی ۲ بار پوست خود را با چای سبز خنک به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقيقه کاملا بپوشانيد. چای سبز، يک ضد سرطان، ضدعفونت و آنتي‌ اکسيدان قوی به شمار می رود؛ بنابراين، قرار دادن آن روی پوست صورت افراد مبتلا به روزاسه می تواند تا حد چشمگيری باعث کاهش التهاب و قرمزی پوست آنها شود. ماسک چای سبز می تواند از بيرون ريختن جوش‌ های قرمز، ملتهب و جديد در صورت افراد مبتلا به روزاسه نیز به‌ طور موقت پيشگيری کند.


ماسک جوی دو سر:


قرار دادن خمير جوی دو سر روی پوست که از ترکيب جوی دو سر آسياب‌ شده و آب تهيه می شود، می تواند باعث پاکسازی پوست، حفظ رطوبت آن، رفع التهاب، نرمی پوست و از بين رفتن خارش شود. در واقع، ماسک جوی دو سر، يک ماسک مناسب و ارزان‌ برای بيماران مبتلا به روزاسه محسوب می شود. شما می توانيد پيش از رفتن به مهمانی، اينماسک را ۲۰ دقيقه روی پوست خود بگذاريد تا تأثیر شگفت‌ انگيز آن را به‌ طور موقت ببينيد.


 


http://mahsho.com/%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A8%DB%8C%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%B1%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%B3%D9%87-%D8%A8%D8%A7-%D9%85%D8%A7%D8%B3%DA%A9-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%AF%DB%8C%D8%A7%D9%87%DB%8C-%D8%B9/


 


 


 

پست های اخیر از دکتر زهرا عباس زاده :
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب