51

هوميوپاتي توسط پزشك آلماني حدود 250 سال قبل ابداع گرديد و سازمان بهداشت جهاني آن را بعنوان بزرگترين سيستم درماني پس از پزشكي رايج به رسميت شناخته است و بر اساس اصل مشابهت (مشابه مشابه را درمان ميكند ) پايه گذاري شده و عبارت است از : هر ماده اي كه بتواند موجب بروز علائمي در انسان سالم گردد ميتواند همان علائم را در انسان بيمار درمان نمايد بشرطيكه اين دارو طبق روش دكتر هانمن رقيق سازي و آماده شود.


هوميوپاتي ميتواند به عنوان پيشگيري و درمان بيماريها در انسانها و حيوانات مورد استفاده قرار گيرد مخصوصا بيماريهاي مزمن (مثل افسرگي،  مشكلات ناشي از ازدست دادن عزيزان، مشكلات سايكوسوماتيك IBS يا روده تحريك پذير و بيماريهاي جسمي مثل روماتيسم، ميگرن، آسم، آكنه و ...).

يك سيستم سالم مثل يك كارخانه داروسازي طبيعي است كه ميداند كدام دارو در چه زماني و تا چه اندازه اي مورد نياز بدن مي باشد كه بتواند موجب تعادل بدن شود. هوميوپاتي تحريك خود سيستم دفاعي و ايمني بدن جهت ساختن دارو در زمان لزوم وبه مقدار معين بكار ميرود.

داروهاي هوميوپاتي از منابع گوناگوني كه اغلب طبيعي است مثل گياهان ، حيوانات و مواد معدني گرفته ميشود. سپس تا درجه اي رقيق ميشوند كه هيچ مولكول شيميايي در آن موجود نباشد واين محلولهاي رقيق شده شامل اثر ماده اوليه مي باشد.


قانون مشابهت:

طبق قانون مشابهت، هر آنچه كه بتواند در انسان سالم مشكلي ايجاد كند، مي‏تواند همان مشكل را در يك فرد بيمار درمان كند. براي مثال اگر دارويي در افراد سالم حالت اضطراب ايجاد كند، افراد مضطرب را مي‏تواند درمان كند. اين قانون كه در نگاه اول بسيار عجيب به نظر مي‌رسد پايه تجويز دارو در هوميوپاتي است و تجربه و مطالعات متعدد و گسترده نشان داده است كه با استفاده از اين قانون مي‌توان بيماري‌هاي مختلف جسمي، رواني و ذهني را به خوبي درمان نمود. لغت «هوميوپاتي» نيز به معناي «مشابه بيماري» است كه با توجه به قانون مشابهت انتخاب شده است.

پست های اخیر از بهرود قاسمي آذر :
 هوميوپاتي
بهرود قاسمي آذر 1392.05.16
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب