53

در بسیاری از موارد علیرغم اطلاعات غلط بیماری سرطان قابل درمان و کنترل می باشد پس ایجاد هیجانات منفی می تواند روند درمانی او را دچار مشکل کند بنابراین بهتر است بلافاصله پس از تشخیص اولیه سعی کنید برای رسیدن به آرامش لازم جهت تصمیم گیری صحیح از مشاوره یک روانشناس بهره مند شوید تا ضمن همراهی کافی با بیمار از انتقال  ترس و نگرانی بیهوده  به او  جلوگیری نمایید.
در بسیاری از تحقیقات نتایج نشان داده است بیمار مبتلا به سرطان علیرغم باورهای غلط موفقیتهای چشمگیری در درمان داشته است . تقویت روحیه و امید می تواند روند درمان او را سریعتر کرده و  برای ادامه درمان امیدوار کند.
در بسیاری موارد زندگینامه افرادی را شنیده یا خوانده ایم که سالهاست پس از ابتلا به این بیماری به زندگی خود ادامه داده اند و نه تنها در بستر بیماری باقی نمانده بلکه با امید به زندگی بهتر و موفقتری دست یافته اند .
یکی از مواردی که می تواند ضربه سختی به بیمار وارد کند عدم اطلاع رسانی درست در خصوص بیماریش می باشد . خیلی از همراهان سعی دارند اصل بیماری را از او مخفی نگه دارند.
در حالیکه هر فردی چه از لحاظ قانونی و چه اخلاقی حق دارد از بیماری خود اطلاع داشته باشد تا بتواند علاوه بر توانایی برای تصمیم گیریهای درمانی حتی از فرصتهای زندگی هر طور که مایل است استفاده کند و با مخفی کردن اطلاعات او را از حق طبیعی محروم کرده و فضایی فراهم میشود که بطور ناگهانی و غیر منتظره خبرهایی در این خصوص شنیده و ضربه روحی بسیار درداوری را تجربه کند .
یکی از روشهایی که باعث میشود پروسه درمان به نتایج مثبت و مفیدتری برسد هماهنگی کامل بیمار و همراهان اوست . افرادی که تصمیم دارند در طول درمان کنار بیمار باشند لازم است برای امور مربوط به او کاملا با برنامه ای که بیمار نیز از ان مطلع می باشد بهره مند شوند اینکار باعث میشود علاوه بر  شرایط جسمی بیمار ، این  اطمینان در او بوجود بیاید که همه کارهایی که انجام میشود بر اساس رضایت و اطلاع اوست .
از انجایی که بیماران در طول مدت درمان از افسردگی و اضطراب بالایی رنج میبرند و یا حتی بدلایل عوارض جسمانی شیمی درمانی مثل ریزش مو و کاهش توانایی جسمی از ارتباط با اطرافیان و حضور در اجتماع امتناع میورزند پیشنهاد می شود در جلسات گروه درمانی زیر نظر یک روانشناس ماهر بهره مند شوند.
گروه درمانی به بیمار این امکان را میدهد با فراگیری از تمرینات ارائه شده ضمن مقابله با مواردی چون افسردگی و انزواطلبی تغییرات جدی در سبک زندگی خود ایجاد نماید .

کد امتیاز :9520


لطفا در سیستم برنده ها وارد نمایید

پست های اخیر از دکتر رضا ملایری فوق تخصص خون و سرطان (آنکولوژی و هماتولوژی) :
 اگر برای سلامت خود ارزش قائل هستید متن را بخوانید و منتشر کنید
دکتر رضا ملایری فوق تخصص خون و سرطان (آنکولوژی و هماتولوژی) 1395.11.12
 معرفی کتاب سرطان شناسی
دکتر رضا ملایری فوق تخصص خون و سرطان (آنکولوژی و هماتولوژی) 1395.09.05
 پيوند مغز استخوان و سلول هاي بنيادي
دکتر رضا ملایری فوق تخصص خون و سرطان (آنکولوژی و هماتولوژی) 1395.04.25
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب