خوابیدن طی روز برای افراد چاق مضر است

78

یک متخصص طب سنتی گفت: بدترین ساعت برای خوابیدن خواب صبح زود و هنگام طلوع آفتاب است, خواب بعد از ناهار و میان روز به‌خصوص برای کسانی که مزاج تر دارند و اصطلاحاً افرادی که چاق هستند, مضر است.




حسین رضایی‌زاده درباره خواب اظهار داشت: خواب و بیداری در ماه رمضان به‌دلیل اینکه افراد از اذان صبح تا مغرب روزه هستند و افطار نخستین وعده غذایی افراد است و چند ساعت بعد وعده سحر باید خورده شود, ممکن است با اختلالاتی روبه‌رو شود.


از نظر اصول صحیح خواب و بیداری باید اشاره کرد که بهترین زمان خوابیدن ابتدای شب یعنی قبل از رسیدن به نیمه‌شب است. برای فصل زمستان و تابستان را بخواهیم در نظر بگیریم بین 10 تا 11 شب باید خوابید.


این متخصص طب سنتی افزود: از نظر دیدگاه پزشکی امروزی و ترشحات هورمون‌هایی که در این ساعت اتفاق می‌افتد, خصوصاً هورمون کورتیزول، عملاً وضعیت بدن به‌سمتی می‌رود که بهترین خوابیدن, استراحت و تنظیم هورمون‌های درون‌ریز خواب قبل از نیمه‌شب است.


رضایی‌زاده عنوان کرد: خوابیدن قبل از نیمه‌شب شاید معادل دو برابر خوابیدن بعد از نیمه‌شب محسوب شود و اصولاً خواب شب بسیار بسیار ارجحیت دارد نسبت به خواب روز.


وی خاطرنشان کرد: بنابراین بهترین وقت برای خوابیدن حدود 10 تا 11 شب می‌شود و البته بهترین وقت برای بیدار شدن از هنگام سحر تا قبل از طلوع آفتاب است.


این متخصص طب سنتی یادآور شد: بدترین ساعت برای خوابیدن خواب صبح زود و هنگام طلوع آفتاب است, خواب بعد از ناهار و میان روز خصوصاً برای کسانی که مزاج تر داشته باشند, اصطلاحاً افرادی که چاق هستند, مضر است.



رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب