39

مدیکال اکسپرس، مطالعات محققان دانشگاه فلیندرز در آدلاید استرالیا و موسسه پزشکی مولکولی دانشگاه کالیفرنیا نشان می دهد دو پروتئین موجود در مغز به نام های a-beta و tau نقش مهمی در بروز زوال عقل ایفا می کنند. زمانی که این پروتئین ها غیر فعال می شوند و در اصطلاح می میرند، به پلاک ها می چسبند و اتصال سلول های عصبی مغز را مسدود می کنند. کالبدشکافی نشان می دهد این پلاک ها در مغز تمام بیماران مبتلا به آلزایمر وجود دارند.
واکسن آلزایمر قرار است پروتئین های a-beta و tau را مورد هدف قرار دهد و از تجمع آنها پس از غیرفعال شدن جلوگیری کند. اساس کار واکسن به ین صورت است که با تحریک سیستم ایمنی سبب تولید آنتی بادی هایی می شود که پروتئین های انباشته شده را تجزیه کرده و آن ها را از مسیر عروق خارج می کنند.
نتایج این واکسن در آزمایش های حیوانی موفقیت آمیز گزارش شده است؛ ولی در حال حاضر برای آزمایش های انسانی آماده نیست. محققان بر این باورند که واکسن آلزایمر تا پنج سال آینده آماده استفاده است و امیدوارند که استفاده از آن در افراد سالمند مانند واکسن آنفلوآنزا رایج شود.
بر اساس آمار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، هر 67 ثانیه یک تن در آمریکا به آلزایمر مبتلا می شود و از هر سه فرد مبتلا به آلزایمر، یک نفر جان خود را از دست می دهد.

پست های اخیر از بیماری آلزایمر (Alzheimer's disease) :
 زوال عقل و نقایص قلبی
بیماری آلزایمر (Alzheimer's disease) 1397.11.16
 واکسن مقابله با آلزایمر تولید شد
بیماری آلزایمر (Alzheimer's disease) 1397.09.07
 نکات تغذیه ای طب سنتی برای پیشگیری از آلزایمر
بیماری آلزایمر (Alzheimer's disease) 1397.08.29
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب