شست و شو با آب بهترین راه محافظت از چشم ها در شرایط آلودگی هوا

78

دکتر محمود جباروند  اظهار کرد: مواد سمی و آلاینده هایی که روی لبه های چشم و مژه ها می نشینند، با ترشح چربی در سطح پوست وارد چشم شده و سبب سوزش، قرمز شدن، آب ریزش و التهاب چشم ها می شوند. وی تاکید کرد که نیازی به استفاده از قطره های استریل چشمی برای رفع این آلودگی ها نیست.





** استفاده از چای برای شست و شوی چشم ها
جباروند با تایید استفاده از چای برای شست و شوی چشم ها در برخی موارد اظهار کرد: به بیمارانی که دچار بیماری یا عفونت های لبه پلک هستند، توصیه می شود که ابتدا با حوله گرم چند دقیقه لبه های پلک خود را گرم کنند و سپس با ماساژ دادن چربی ها و عفونت ها را از لبه پلک خارج کنند که پس از انجام این کار لبه های پلک شفاف و بی رنگ می شود.
وی افزود: همچنین بیماران می توانند از چای گرم برای این منظور استفاده کنند زیرا چای به دلیل حالت انقباضی خود، التهابات و قرمزی چشم ها را برطرف می کند.
جباروند تاکید کرد: استفاده از چای گرم تنها برای بیمارانی توصیه می شود که عفونت لبه پلک دارند اما در سایر موارد مانند عفونت قرنیه نباید از آن استفاده کرد.


** احتمال صدمه چشمی در موتورسواران 17 برابر خودروسواران
همچنین دکتر علی صادقی طاری استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و عضو هیات مدیره انجمن چشم پزشکان ایران اظهار کرد: بیشترین مشکلات و عوارض چشمی پس از بیماری دیابت، به خاطر ضربه های چشمی است که به خصوص در موتورسواران شایع است و خطر نابینایی آنها را تهدید می کند.
وی ادامه داد: احتمال صدمات چشمی در موتورسواران 17 برابر خودروسواران است که بیشتر آن به دلیل بی احتیاطی در رانندگی رخ می دهد.


** درمان تمام سرطان های چشمی در صورت تشخیص به موقع
دبیر اجرایی بیست و ششمین کنگره سالیانه انجمن چشم پزشکی ایران اظهار کرد: تمام سرطان های داخل و خارج چشمی در ایران به خوبی درمان می شوند به شرط آن که به موقع تشخیص داده شوند.
صادقی طاری در مورد علائم این سرطان ها توضیح داد: علائم سرطان های داخل چشمی شامل اشکال در بخشی از میدان دید در بزرگسالان و مشاهده لکه سفید در مردمک یا انحراف چشم ها و برق داخل چشم در کودکان است.
وی افزود: علامت تومورهای بیرون چشم شامل ایجاد برجستگی روی پلک و تومور کاسه چشم شامل جلوآمدگی چشم ها می شود.


** بیست و ششمین کنگره انجمن چشم پزشکی ایران
مدیر اجرایی انجمن چشم پزشکان ایران در مورد برگزاری این کنگره در روزهای 22 تا 25 آذرماه در مرکز همایش های رازی اظهار کرد: این کنگره با حضور 161 نفر از متخصصان چشم پزشکی سراسر کشور و 19 میهمان از کشورهای آمریکا، انگلیس، کانادا و برخی دیگر از کشورهای اروپایی برگزار می شود.
دکتر محمدابراهیم جعفری افزود: 250 مقاله به دبیرخانه این کنگره ارسال شده است که از این تعداد 226 مقاله پذیرفته شده که از میان آنها، 103 مقاله به صورت سخنرانی و 123 مقاله به صورت پوستر ارائه می شود.
وی ادامه داد: دکتر سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز 6 مقاله به این کنگره ارسال کرده است که چند مورد از آنها را خود ارائه خواهد کرد. همچنین در این کنگره 31 کارگاه و 10 سمپوزیوم برگزار خواهد شد.
جعفری از اجرای جراحی زنده و جشنواره فیلم و عکس با موضوع چشم پزشکی و انتخاب سه فیلم و سه عکس برتر در این حوزه خبر داد و افزود: در روز پیش کنگره نیز کارگاه های تخصصی با موضوعات قرنیه، شبکیه، گلوکوم، استرابیسم و کودکان برای مختصصان این رشته برگزار می شود که 19 امتیاز بازآموزی دارد.



پست های اخیر از چشم و مراقبت های بينايی :
 3 روش جراحی چشم
چشم و مراقبت های بينايی 1398.10.18
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب