سرطان پوستی "ملانوم" در کمین آقایان

86
ملانوم جزو سرطان‌هایی است که در صورت پیشرفت به مرگ بیمار منتهی می‌شود.سید شهاب الدین محسنی متخصص پوستگفت: ملانوم ها یکی از شایع ترین سرطان های پوستی هستند که درصد مبتلایان به آن رو به افزایش است.در مناطقی که نور آفتاب درطول روز به طور مستقیم و شدید می تابد ملانوم بیشتر مشاهده می شود

محسنی عنوان کرد: ملانوم انواع مختلفی دارد و در سنین مختلف مشاهده می شود اما معمولا در آقایان و در سنین بالا شیوع بیشتری دارد.

این متخصص پوست با بیان اینکه افراد با معاینه خود می توانند در تشخیص زودهنگام سرطان ملانوم موثر باشند، اظهار داشت: فرد با مشاهده هر گونه تغییر رنگ در خال ها، رشد هر ضایعه مشکوک در بدن به عنوان خال، تغییر شکل حاشیه منظم خال و ایجاد خونریزی در آن باید حتما به پزشک متخصصص مراجعه کند تا این تغییرات مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه منشا سلول هایی که سرطان ملانوم ایجاد می کنند ملانوسیت ها هستند، بیان کرد: این سلول های رنگدانه ساز وظیفه پیشگیری و محافظت پوست در برابر اشعه مضر آفتاب را دارند. 

محسنی عنوان کرد: زمانی که این سلول های رنگ دانه ساز پوست دچار تغییر رنگ می شوند، از نظر ژنتیکی می تواند این خال خوش خیم تبدیل به ملانوم شود.

این متخصص پوست تصریح کرد: ملانوم اگر در مراحل اولیه تشخیص داده شود و هنوز گسترش موضعی نداشته باشد به راحتی قابل درمان است، اما در صورت پیشرفت درمان بسیار سختی خواهد داشت و متاسفانه ملانوم جزو سرطان هایی است که منجر به مرگ افراد می شود.
پست های اخیر از پوست و مو و زیبایی ومشاوره پوست و مو :
 روش‌های خانگی برای پرپشت شدن ابرو
پوست و مو و زیبایی ومشاوره پوست و مو 1398.11.14
 برای داشتن پوستی زیبا، از گلاب استفاده کنید
پوست و مو و زیبایی ومشاوره پوست و مو 1398.10.10
 دوازده ماده طبیعی که پوست شما را جوان نگه می‌دارد
پوست و مو و زیبایی ومشاوره پوست و مو 1398.09.26
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب