شایع ترین علت مراجعه خانم ها به متخصص ارولوژی

111
یک فوق تخصص ارولوژی گفت: مهمترین علت خانمها به متخصصان ارولوژی، عفونت های ادراری است.ناصر سیم فروش فوق تخصص کلیه و مجاری ادراری و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت؛ در خصوص مشکلات عمده خانمها و مراجعات آنها به متخصص ارولوژی اظهار داشت: بیشتر خانم‌هایی که از مشکلات مجاری ادراری گلایه دارند، در حقیقت هیچ مشکلی ندارند.

 

وی با بیان اینکه در حقیقت این افراد مثانه خود را به خوبی تربیت نکرده‌اند، گفت: به طور مثال خانمهایی که چای زیاد مصرف می‌کنند به ناچار بیشتر به دستشویی مراجعه کرده و تصور می کنند که مشکلات ادراری دارند.

 

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیان کرد: اکنون 110 متخصص ارولوژی خانم در کشور داریم و خانم‌ها به راحتی می‌توانند به آنها مراجعه کنند. 

 

وی تصریح کرد: خانمهایی که برای مشکلات مجاری ادراری و کلیوی به متخصص ارولوژی مراجعه می کنند و نتایج سونوگرافی و آزمایشات آنها سالم است دیگر نباید وسواسی درباره بیماری داشته باشند.

 

 این افراد باید از مصرف بیش از حد چای و قهوه خودداری کنند و زمانی که به دستشویی می روند، اجازه دهند مثانه کاملا خالی شود.

 

این فوق تخصص کلیه و مجاری ادراری گفت: خانمها سعی کنند تقریبا هر سه ساعت به دستشویی مراجعه کنند تا رفلکس‌های مثانه خوب عمل کرده و مثانه حجم داشته باشد، با رعایت این نکات ساده به زودی مشکل سوزش ادرار آنها از بین می رود.

 

وی با اعلام اینکه خانم‌ها اگر مثانه خود را فیزیوتراپی کنند دیگر نیازی به مراجعات مکرر به پزشک ندارند، بیان کرد: ممکن است عفونت‌های زنان نیز در این مورد موثر باشد، زیرا خانم‌ها به دلیل کوتاه بودن مجاری ادراری بیشتر دچار عفونت ادراری می‌شوند که به همان نسبت نیز درمان در خانمها راحت‌تر است.

 کسانی که مرتب دچار عفونت ادراری می‌شوند یا پس از درمان طولانی بهبود پیدا می کنند، می‌توانند با مراجعه به متخصص ارولوژی خانم و انجام یک سیستوسکوپی و گرفتن نوار مثانه مشکل خود را پیگیری و درمان کنند و این آزمایشات برای کسانی انجام می‌شود که دیگر به درمان‌های معمولی جواب نمی‌دهند.

پست های اخیر از کلیه و مجاری ادراری (ارولوژی) :
 علائم کلیوی ناشی از کرونا
کلیه و مجاری ادراری (ارولوژی) 1399.08.26
 گیاهی که شستشو دهنده کلیه و مجاری ادراری است
کلیه و مجاری ادراری (ارولوژی) 1398.09.12
 چند راهکار ساده برای دفع سریع "سنگ کلیه"
کلیه و مجاری ادراری (ارولوژی) 1398.08.14
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب