آبمیوه پاییزی معجزه آسا برای پیشگیری از گرفتگی عروق

82

بیماریهای قلبی و عروقی از بیماریهای رایج در حال حاضر است شما با مصرف این میوه حتی به صورت آب میوه می توانید از ابتدا به گرفتگی عروق پیشگیری کنید.مصرف بیش از حد فست فودها، کم تحرکی، استفاده از سیگار و استرس همه عوامل دخیل در بیماریهای قلبی به خصوص گرفتگی عروق می باشند.اما با همه اینها روشهای کاملا طبیعی نیز وجود دارد که از این گرفتگی های پر درد سر پیشگیری و یا حتی درمان کند. ضخیم شدن تدریجی عروق کرونر ناشی از تجمع چربی می باشد.


 


خواص شگفت انگیز انار


 


این میوه می تواند از تجمع چربی در عروق و شریانها جلوگیری کند. عصاره این میوه پر خاصیت به طرز شگفت انگیزی در پیشگیری از گرفتگی عروق موثر است.


 


مطالعات نشان می دهد که عصاره انار یا حتی آب این میوه این خواص را همراه دارد:


 


  • کاهش میزان چربی در خون
  • کاهش مقادیر استرس اکسیداتیو
  • کاهش التهابات عروقی
  • کاهش تجمع چربی در عضلات قلب
  • جلوگیری از بزرگ شدن قلب
  • کاهش اختلالات ECG

 



مصرف روزانه آب انار می تواند تا ۲۹٪ از تنگی شریان کاروتید جلوگیری به عمل آورد.



 


تحقیقات نشان می دهد که درمان شگفت انگیز انار یکی از موثر ترین راههای جلوگیری در بیماریهای قلبی و عروقی می باشد. با افزودن انار و آب انار به لیست رژیم غذایی روزانه خود مشکلات قلبی عروقی را به راحتی درمان کنید.


 


مواد مغذی موجود در انار


 


 


 


یک فنجان دانه انار ر شامل ۱۴۴ کالری، ۷ گرم فیبر، ۳ گرم پروتئین، ویتامین C، ویتامین K، فولات و پتاسیم است. انار سرشار از آنتی اکسیدان می باشد که به جلوگیری از آسیب سلول ها از اکسیداسیون کمک می کند.


 


ترکیبات گیاهی موجود در انار


 


پونیکالاجین یکی از آنتی اکسیدانهای بسیار قوی می باشد که در آب انار و پوست این میوه به وفور یافت می شود. همچین این ماده پرخاصیت در روغن دانه انار که اسید چرب اصلی در دانه انار است پیدا می شود و خواص درمانی انار را دو صد چندان می کند.


 


خواص ضد التهابی انار


 


التهابات موجود در بدن توسط انار بهبود می یابد. التهابات ناشی از بیماری های قلبی، سرطان، دیابت نوع ۲، آلزایمر و چاقی را می توان با انار درمان کرد.


 


 


انار و کاهش فشار خون


 


مطالعات نشان می دهند که افرادی که فشار خون بالایی دارند بعد از مصرف انار این مشکل تا حد قابل توجهی کاهش می یابد. مصرف روزانه ۱۵۰ میلی لیتر آب انار در روز به مدت دو هفته می تواند کاهش فشار خون را درمان کند. همچین با این درمان  می توان  کاهش ابتلا به سکته مغزی و قلبی را کاهش داد.


 


 


مبارزه باعفونت ها


 


ترکیبات گیاهی در انار از خواص دارویی قدرتمندی بهره مند است. به کمک انار باکتری های مضر در بدن از بین می روند. انار می تواند در برابر عفونت های مختلف قارچی و انواع باکتریایی درمان دقیقی انجام دهد.


 


با مصرف این میوه حتی به صورت آبمیوه می توانید از خواص شگفت انگیز انار بهره مند شوید و از بروز بسیاری از بیماریها نیز پیشگیری  کنید.

پست های اخیر از ارزشهای غذایی و تاثیر دارویی خوراکیها :
 روزتان را با این میوه ها برای صبحانه، با نشاط شروع کنید
ارزشهای غذایی و تاثیر دارویی خوراکیها 1399.08.18
 آیا مخلوط شیر و عسل مفید است؟
ارزشهای غذایی و تاثیر دارویی خوراکیها 1399.08.17
 علائم و عوارض مصرف ناکافی سبزیجات
ارزشهای غذایی و تاثیر دارویی خوراکیها 1399.04.22
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب