فروپاشی سلول‌های سرطانی با بمب ویتامین!

68

 


یک محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره میوه‌ای زمستانی به واسطه خاصیت آنتی‌اکسیدانی آن و تاثیر شگرفش بر نابودی سلول‌های سرطانی توضیح داد.حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی بیان کرد: پرتقال شیرین از نظر طب سنتی طبع سرد و معتدل و پرتقال ترش طبع سرد و خشک دارد.

 


وی با اشاره به اینکه پرتقال نسبت به سایر مرکبات ویتامین C بالاتری دارد، اظهار داشت: این میوه به خاطر دارا بودن مقادیر زیادی از این ویتامین به طور شگفت‌آوری باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

 


 

 


این محقق و پژوهشگر طب سنتی عنوان کرد: پرتقال دارای انواع ویتامین های A، E و B، املاح و مواد آلی مانند کلسیم، فسفر، آهن، منیزیم، پتاسیم و مقادیر کمی مس، منگنز و روی است.

 


 

 


ویتامین C موجود در پرتقال به عنوان یک آنتی اکسیدان نقش موثری در نابودی سرطان هایی مانند خون، لوزالمعده و مری دارد.

 


 

 


وی با بیان اینکه پرتقال سبب افزایش جذب آهن می شود، تصریح کرد: استفاده از این میوه منجر به افزایش استحکام دندان ها و لثه نیز می شود.

 


 

 


این محقق و پژوهشگر طب سنتی تاکید کرد: مصرف پرتقال در مبتلایان به بیماری های عفونی مانند سوزاک، سفلیس، مخملک، تیفوس، آبله و تب زرد توصیه می شود.

 


 

 


عظمایی با اشاره به اینکه مصرف پرتقال حدود 20 دقیقه پیش از غذا سبب افزایش اشتها می شود، اظهار داشت: از آنجایی که این میوه سرشار از کلسیم است منجر به افزایش استحکام استخوان، اندام ها و رشد کودکان می شود. همچنین استفاده از آن در مبتلایان به اسکوربیت و راشیتیسم ضروری است.

 


 

 


پرتقال به دلیل اینکه غنی از پتاسیم است، با افزایش ادرار سبب دفع سریع سموم از بدن می شود. همچنین مصرف پرتقال در افرادی که دچار یبوست هستند مفید است.

 


 

 


این محقق و پژوهشگر طب سنتی عنوان کرد: استفاده از پرتقال در بهبود بیماری هایی مانند سرماخوردگی، زکام، برونشیت، بری بری (ناشی از کمبود ویتامین B)، آسم، روماتیسم، فشار خون و درد مفاصل تاثیر بسزایی دارد.

 


 

 


عظمایی با اشاره به اینکه مصرف پرتقال موجب ضدعفونی دهان و مری می شود، یادآور شد: استفاده از این میوه پس از صرف غذاهای گوشتی از تجمع سموم در بدن جلوگیری می کند.

 


 

 


مبتلایان به اضافه وزن و چاقی می توانند یک عدد پرتقال و سه عدد لیموترش را خرد کنند و این مخلوط را در نیم لیتر آب بجوشانند و به هنگام ولرم شدن سه قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنند و پس از خنک شدن آن را صاف کنند و روزانه سه استکان از این محلول را بنوشند.

 


 

 


این محقق و پژوهشگر طب سنتی با بیان اینکه پوست سفید نازک روی پرتقال منجر به کاهش کلسترول می شود، عنوان کرد: از آنجایی که پرتقال دارای ویتامین C، کاروتنوئید و فلاونوئیدها است بنابراین مصرف آن در مبتلایان به ناراحتی های قلبی و عروقی مفید است. همچنین این میوه در بهبود عملکرد مغز تاثیر چشمگیری دارد.

 


 

 


افراد می توانند برای حفظ شادابی و جوانی پوست صورت یک عدد زرده تخم مرغ را به همراه یک قاشق مرباخوری آب پرتقال، یک قاشق مرباخوری روغن بادام شیرین و مقداری شیره نارگیل مخلوط کنند و این ترکیب را به مدت 20 دقیقه بر روی پوست ماسک کنند و سپس صورت را با آب ولرم بشویند.
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب