درمان سرطان پروستات مقاوم به هورمون با شیمی درمانی

33

مبتلایان به سرطان پروستات معمولا پس از دو یا سه سال استفاده از روش هورمون درمانی نسبت به آن مقاوم می شوند که در این حالت باید شیمی درمانی را آغاز کرد.دکترپورمند با اشاره به اینکه نوع درمان سرطان پروستات باید بر اساس مرحله ابتلا به بیماری انتخاب شود، اظهار کرد: در صورتی که عارضه فقط کپسول پروستات را درگیر کرده باشد، با عمل جراحی می توان این معضل را برطرف کرد.
 25 درصد افرادی که اقدام به برداشتن پروستات با عمل جراحی می کنند، ممکن است پس از 10 سال سایر اعضای بدن آنها در معرض ابتلا به سرطان قرار گیرد.
رییس مرکز تحقیقات اورولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: اگر بیماری به سایر اعضا مانند استخوان سرایت کرده باشد، برداشتن پروستان کمکی نمی کند و باید از سایر روش های درمانی مانند رادیوتراپی استفاده کرد.
وی عوامل محیطی، ژنتیکی و سابقه فامیی را از علل ابتلا به سرطان پروستات اعلام کرد و گفت: حدود 10 درصد موارد ابتلا به این عارضه بر اثر عوامل ژنتیکی است.
سرطان پروستات شایعترین سرطان در بین مردان ایرانی است و همچنان نیز در حال افزایش است.
سرطان پروستات در کشورهای اسکاندیناوی شایعتر از سایر نقاط دنیا است و آمریکا و اروپا در رتبه های بعدی قرار دارند. این عارصه در آسیا از جمله ایران نسبت به سایر کشورها کمتر است.

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب